Milford Sound 1

February 13, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

In Milford Sound regent het meer dan 200 dagen per jaar, waardoor er per jaar meer dan 10 meter water valt. In het zuidwesten van Nieuw Zeeland zijn een aantal fjorden te vinden, sounds genoemd. Het verschil tussen een Sound en een Fjord is dat een Sound door de zee is gevormd en een Fjord door een gletsjer is uitgesleten. Door de Milford Sound kun je een rondvaart maken. Voor wie ooit in Nieuw Zeeland komt is dit een must. Wij hebben deze rondvaart ook gedaan en dat was ronduit spectaculair. Stijle rotswanden die honderden meters uit het water oprijzen, begroeid met hoge bomen terwijl er geen grond aanwezig is. Verder zijn er meer dan 1000 watervallen, de een nog spectaculairder dan de andere. Bovendien kun je er zeehonden en pinguïns spotten. Helaas lieten de pinguïns zich vandaag niet zien, maar wel een paar zeehonden. Tot slot hebben we vast kunnen stellen dat het geen fabeltje is dat het altijd regent in Milford Sound; vandaag regende het ook en niet zo'n klein beetje! Geniet met ons mee!Read more