Jeepie stuk

June 13, 2019 in Norway ⋅ 🌫 4 °C

Het is gebeurd, ons Jeepie moest toch echt even naar de garage om een beetje vertroeteld te worden. En wij staan dus een nachtje zonder vervoer. Maar zoals ik in een van de eerste berichten al schreef hebben we heel aardig gedaan tegen onze collega rijders en dat werpt zijn vruchten af. Een lift vanaf Alta naar de Noordkaap was zo geregeld.

Lastiger was het boeken van een overnachtingsplaats. Zonder tent en beddengoed ben je helemaal afhankelijk van de accommodaties ter plaatse. Via booking.com hadden we een leuk huisje gehuurd voor ons en 4 nieuwe vrienden maar bij aankomst hadden ze hem toch maar even aan iemand anders verhuurd. Het volgende huisje was snel gevonden en geboekt alleen was daar niemand bij de receptie te vinden.... Niet zo goed voor de gemoederen maar uit ervaring weet ik dat er altijd een oplossing komt in dit soort situaties. Een camping verderop bood uitkomst, zij wist het mobiele nummer van de eigenaresse en toen was het vlot geregeld.

Straks het officiële momentje, we gaan even naar het puntje van de Noordkaap omdat je er geweest moet zijn. Tussen 1 en 7 uur 's nachts mogen de rijders met hun auto op de punt parkeren en een foto maken, ons Jeepie zal dat helaas niet meemaken.

Verder genieten we volop! Ik hoop dat de Jeep morgen weer klaar is en dat we weer lekker verder kunnen touren.