Sandboarden in Huacachina & Lima

March 28, 2016 in Peru ⋅ ☀️ 30 °C

Na een hel van een nachtbus komen we een paar uur later aan in Ica (onze oorspronkelijke bus zou een lekke band hebben en niet rijden, daarom zijn we overgeboekt naar een andere maatschappij. Helaas is deze bus van mindere kwaliteit en dat bleek ook toen we midden in de nacht hebben stilgestaan en de buschauffeur hard aan het sleutelen was.)

Maaaar in Ica is het 30+ graden en de zon schijnt, heerlijk weer! De volgende dag hebben we een les zandskiën voor Anika en zandboarden voor Mike geregeld. We waren toch wel toe aan een beetje ski/boarden na alle wintersport foto's die we op FB voorbij zagen komen. Enige verschil: zand ipv sneeuw. Na eerst op een baby duintje de techniek te hebben geoefend (achterover leunen ipv naar voor) gaan we mee in een sandbuggy en worden we naar de echte hoge duinen geleid. Help, de zwarte piste is hier niks bij en het gaat heel erg schuin naar beneden. Gelukkig ga je door het zand niet heel snel naar beneden en kun je nog wel een beetje sturen. We krijgen uitleg van een echte pro en hij maakt ook filmpjes en foto's met de go pro, leuk om terug te zien. Foto's volgen later, want de laptop wil niet meer opladen :(

We nemen een bus naar Lima en slapen in Baranco, een suburb aan de zee. De eerste dag gaan we lunchen bij een bekend cafe van Ceviche, rauwe vis en lokale specialiteit en de middag liggen we op het strand. Strand is een groot woord voor een reepje zand naast de snelweg, en het water is koud en ook heel vies, er drijft van alles in. We houden het bij pootje baden. De volgende dag gaan we naar het oude centrum en lopen daar de stadswandeling. Een paar mooie kerken gezien, maar highlight was toch wel Chinatown, een druk stukje stad met veel mensen en veel spullen die je kon kopen.

We vliegen van Lima naar de Galapagos met een nachtje zonder slaap op het vliegveld van Quito in Ecuador.