Strängnäs Gästhamn

July 22, 2023 in Sweden ⋅ ☁️ 20 °C

Avfärd mot Strängnäs hyffsat tidigt idag för att ta oss till sjämacken. Påfyllning av både bensin och vatten var planen.

Efter alla påfyllningar lade vi till vid boj på de avgiftsfria gästplatserna för 3h utanför hamnen och tog en promenad upp till ICA för att fylla på förråden.

Vart en sen lunch kl 15 på en picadeli sallad från ICA innan grabbarna gick för att se om det fanns några platser att boka inne i gästhamnen.

Det fanns så det bokades en natt här. Bara att flytta på båten igen och lägga till återigen med boj men med en helt ny plan som ändå fungerade hyffsat bra.

Stor Eloge till Strängnäs gästhamn som skickar ut personal från hamnkontoret att hjälpa till med tilläggningen.

Passade även på att ta en låååpng dusch och tvätta håret ordentligt i servicehuset. Himla skönt.

Mamma och Manne kom sedan på spontan besök och bjöd på middag på RIVA en resturang i hamnen sedan tog vi en promenad runt Strängnäs innan de åkte hem igen.

Resten av kvällen vart lugn och bara mysa bak i varsin båt med resesällskapet.

Imorgon är planen att röra oss tillbaka till Fagerön för att komma närmare Sundbyholm där M&M ska lämna av barnbarnet de har med sig på måndag.