Amiens

August 8, 2018 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Vi kom til Amiens for at se katedralen og de “svømmende haver” der var en del vejarbejde og kø, men det tænke vi ikke så meget over. Den første camperplads vi havde udvalgt var fuldt optaget, den næste fik vi plads, men lidt længere væk fra katedralen.
    Jeg trængte til at blive klippet og fandt en frisør et par gadehjørner væk, hun fortalte lidt om Prins William
    og katedralen, jeg forstod ikke helt hvad hun mente.
    Senere på den gade hvor vi parkerede blev alt afspærret i lang tid, af og til kørte der biler med sorte ruder i kortege forbi, først da vi kom hen til katedralen fandt vi ud af at det var 100 års dagen for første verdenskrig lige netop i det her område, der var ministre fra mange lande og derfor meget store sikkerheds foranstaltniger.
    Der er et klip fra BBC herunder

Katedralen er stor og flot, vi fik den så ikke at se indvendig, idet den var lukket den dag. Men imponerende, vi tog efter den ud til området med opdæmmede haver, lidt kolonihave agtigt, og gik en tur der.
    Ved otte tiden valgte vi for en rolig nattesøvn skyld at køre til en plads uden for byen.