Trundecolumbus

I starten af 2017 tog projektet – at køre rundt i Europa med en autocamper i længere tid – for alvor form og blogen her har til formål, at familien og venner kan følge med i hvad vi går og laver, og hvor vi er henne.
Living in: Denmark

Wesertalsperre Eupen

May 20 in Belgium

Parking Barrage de la Vesdre, Eupen Belgien
    50.622894, 6.091531

Godt besøgt naturområde, på p pladsen er der plads til 30 campere u/b, ingen faciliteter, lidt misvisende at p skiltet til pladsen viser at camper parkering kun er fra 18 til 10 om formiddagen, men tror at det kun gælder den ene del af pladsen hvor der også kan holde busser og almindelige biler, oppe for enden er der, til venstre, et camper skilt uden anmærkninger til den anden del af pladsen.
    Der er 6 p pladser lige efter dæmningen, inden man kører op til den store, der er flere som overnatter der med udsigt.
    Ellers et godt område at vandre og cykle i.

Signal de Botrange

May 18 in Belgium

50.501644, 6.092758

Det højeste punkt i Belgien og befinder sig 694 m over havet.
    Et yndet udflugts mål for mange, her er mange vandre / cykel ruter.
    Der er muligt at spise på restaurant.
    Der er plads til omkring 30 campere u/b, ingen faciliteter, der er et kraftigt offentligt wifi spot, men da vi var der kunne man komme på, men ingen forbindelse ud ad til.

Tog forbi Malmedy fordi der ligger et museum som har en god og levende fortælling om den Belgiske historie fra den anden verdenskrig. Museet ligger hvor der i 44 blev begået en massakre mod ca 100 soldater som var blevet taget til fange, men i stedet for at komme i lejr blev de skudt på stedet til skræk og advarsel.

Lac de la Gileppe

May 16 in Belgium

Ved denne Belgiske attraktion er der fire camperpladser med fri strøm, tårnet er 77 m højt og indholder 360 grader udsigts platform, restaurant som i hverdage har åbent 10- 18, i weekend også aften. Det koster ikke at komme op i tårnet, i højsæson er der mulighed for at leje cykler. Dæmningen sørger for drikkevand og strøm til området. Løven midt på dæmningen er 13 m høj uden sokkel, der er gode vandre ture i området.Read more

Besøg i minen

May 16 in Belgium

Første guidede tur var kl 11.00 og vi kom med på et fransk hold på tre personer, guiden kunne måske kun fransk, så vi måtte nøjes med en elektronisk dims, hvorpå vi kunne indtaste et nummer, som hørte til de stop vi lavede undervejs og fik så forklaring på engelsk. Rundturen varede ca tre timer, først en film med lidt historie, derefter ned i minen.

Blegny

May 15 in Belgium

Hved minen er det på p pladsen lavet plads til 10 autocampere, vi er endnu ikke i sæson og der holder det dobbelte. Fine faciliteter til tømning og påfyldning af vand. Pladsen er gratis, men sikkert med forventning om at man besøger minen

Cykeltur omkring Borgloon

May 14 in Belgium

Vejret var ikke det bedste, men vi havde regn tøj med, men fik kun kortvarigt brug for det.
    Landskabet er mere afvekslende end i Holland, og dermed også lidt mere stigning.
    Fine ruter igennem æble plantager og vinmarker, og så var der på en del af ruten opført nogle skulpturer.
    Kirken overså vi på cykelruten, så der fandt vi en p plads og gik derud dagen efter.
    100 udskåret metal plader, svejset sammen med mellemrum, 10 meter høj, vejer 30 tons.
    Tager sig forskelligt ud alt efter hvor man ser den fra, virker meget imponerende og kan ikke lade være med at tænke på, at en kirke ikke altid behøver at være kæmpe stor, for at kunne gøre indtryk.
    Den anden skulptur er en rund “gangbro” som er sat ud fra en skråning, udført i træ.

Nollekes Winning

May 12 in Belgium

Lille hyggelig camperplads bag ved et B&B, flink ejer, der er mulighed for at deltage i spisning om aftenen.
    Pladsen var fyldt op i weekenden
    Tog en ekstra overnatning, idet der er en interessant cykelrute med skulpturer i åbent landskab.

Hamont, Belgien

May 11 in Belgium

Lille fin camperplads til 4 stk, rolige omgivelser, men ingen faciliteter.
    Der er rigtig mange cykelruter herfra, først skulle Freja lige testes, hun har haft pause fra lange gåture, hun var i formiddags på en tur på 8 km, det gik fint men det er nok det maksimale lige nu.
    Pladsen ligger i skygge så Freja kunne sagtens være i bilen om eftermiddagen. Vi tog på en cykeltur rundt i omgivelserne, 35 km blev det til, stierne er gode og godt afmærket.Read more

Never miss updates of Trundecolumbus with our app: