Trundecolumbus

I starten af 2017 tog projektet – at køre rundt i Europa med en autocamper i længere tid – for alvor form og blogen her har til formål, at familien og venner kan følge med i hvad vi går og laver, og hvor vi er henne.
Living in: Denmark

En dag mere på samme sted

Yesterday in France

Her ses forskellen på ebbe og flod, men ellers er der mulighed for at gå til de nærmeste byer enten via stier oppe, eller langs med stranden, ved ebbe 😉 og det benyttede vi os af.
    Rigtig mange lokale kommer her for at stryge rejer.
    Et dejligt sted med flot natur og skøn udsigt, men kom ikke for tæt på stranduhyret 🙂

Plage de Sotterville sur Mer

August 16 in France

En lille p plads hvor der er plads til 4 campere, så først til mølle, resten af pladsen er til biler under 2 m og for enden af den fører en lang trappe, 229 trin, ned til havet eller stranden, afhængig af om det er ebbe eller flod :-)

Cayeux sur Mer, Le Hourdel

August 15 in France

Her gør ebbe og flod virkelig en forskel, helt op til 10-12 m. Dette natur scenarie tiltrækker hver dag mange mennesker og indtryk gør det når man ser det over 24 timer.
    Specielt er også sælernes gøren ved ebbe værd at se, de søger op på sandbanker hvor de stadig har adgang til havet, men ikke fanget af tidevandet.

Parking, Cayeux sur Mer

August 13 in France

Så kom vi til kysten igen, der er stadig rift om pladserne, så man skal ikke komme for sent på dagen. Det er stadig 90% franske campere rundt omkring, men det er reelt også 2 uger tilbage af den franske hovedferie. Pladsen her er indrettet til autocampere uden betaling, 50 m til stranden, gode vandreruter i kliterne og steder hvor der er mulighed for at iagttage sæler.

Aire Municipal, Long

August 10 in France

Fin camperplads lige uden for den kommunale campingplads. De har det ikke så svært med at dele tilbuddene ud så at de rammer flere målgrupper.
    Dejligt sted med gode vandrestier omkring et utal af inddæmmede søer, så vi tog en tre overnatninger her.
    Den ene dag gik vi ca 10 km og Freja gennemførte de 8 og de sidste 2 i vognen, og havde ikke problemer med at få vejret bagefter, så temperaturen, som er lav lige nu, betyder sikkert en del for hendes velbefindende.Read more

Parkin Ailly sur Somme

August 9 in France

Efter Amiens kørte vi ud og tog en overnatning her, lidt svær at finde fordi koordinaterne ikke passede i Camper contact, har sendt en rettelse til dem. Roligt sted for at sove, kun et tog i ny og næ men ikke om natten.
    Der lå tre andre franskmænd, den ene kørte tidligt, de to andre lå tæt sammen og kendte nok hindanden, lige inden vi kørte så vi den ene luske over i buskene og tømme potten, det er fa....... noget svineri, der er så mange muligheder for at få tømt og tit er det gratis.
    Vi stilllede os også demonstrativt ud og kiggede så han ikke blev i tvivl om at vi havde ser det, forhåbentlig blev han flov :-/

Amiens

August 8 in France

Vi kom til Amiens for at se katedralen og de “svømmende haver” der var en del vejarbejde og kø, men det tænke vi ikke så meget over. Den første camperplads vi havde udvalgt var fuldt optaget, den næste fik vi plads, men lidt længere væk fra katedralen.
    Jeg trængte til at blive klippet og fandt en frisør et par gadehjørner væk, hun fortalte lidt om Prins William
    og katedralen, jeg forstod ikke helt hvad hun mente.
    Senere på den gade hvor vi parkerede blev alt afspærret i lang tid, af og til kørte der biler med sorte ruder i kortege forbi, først da vi kom hen til katedralen fandt vi ud af at det var 100 års dagen for første verdenskrig lige netop i det her område, der var ministre fra mange lande og derfor meget store sikkerheds foranstaltniger.
    Der er et klip fra BBC herunder

Katedralen er stor og flot, vi fik den så ikke at se indvendig, idet den var lukket den dag. Men imponerende, vi tog efter den ud til området med opdæmmede haver, lidt kolonihave agtigt, og gik en tur der.
    Ved otte tiden valgte vi for en rolig nattesøvn skyld at køre til en plads uden for byen.

Watten

August 7 in France

Py ha, det er varmt, men vi kan da finde skygge omkring bilen.
    Planlægning af det videre forløb har hængt lidt bagefter, vi har læst en del og sent på aftenen gået en lille tur.
    Her i formiddag fik vi for alvor gang i planlægningen, inden det blev for varmt, men Frankrig er stort, og der er lidt arbejde endnu :-)

Embry

August 4 in France

Dejligt sted, luftigt, grønne områder til fri afbenyttelse, flot lille bygning med toiletter og brusebad, fine gennemtænke løsninger.
    Dejligt sted til at slappe lidt af, få lavet en ny plan, medens den værste varme fortager sig, ligger lidt højt så det lufter lidt.

Det blev ikke den store succes :-(
    Hvad skete der lige, jo den første plads lå fint højt oppe med skøn udsigt, men et rensningsanlæg bagved larmede med en monoton brumme lyd det meste af døgnet, ellers fin plads med gode pladser, men hurtigt videre til næste sted, en fri plads også tæt ved havet, to overnatninger dejlig solnedgang masser turister, lidt planlægning og så videre til næste sted, men det er lidt håbløst lige nu så tæt ved vandet, overfyldt, mange mennesker, vi valgte at drejede af og fandt en plads lidt inde i landet.Read more

Never miss updates of Trundecolumbus with our app: