Trundecolumbus

I starten af 2017 tog projektet – at køre rundt i Europa med en autocamper i længere tid – for alvor form og blog'en her har til formål, at familie og venner kan følge med i hvad vi går og laver, og hvor vi er henne.
Living in: Denmark

Vandretur til Carboneras

February 16 in Spain ⋅ ⛅ 14 °C

Vi fandt en vandresti på Maps. Me som gik fra El Rancho ud til kysten ved et udtørret flodleje, hen med kysten og tilbage op gennem nogle højdedrag. Det er også her man ser skyggesiden når der skal laves profit på bekostning af naturen, vi går i udkanten af naturparken, lidt synd, men de er måske en generation bagefter med at få ændret den mentalitet, men de store firmaer skulle jo tvinges eller betale til at få ryddet op omkring dem. Ude ved kysten hvor masseturismen er, da er det pudset og plejet 🙂 Turens højdepunkt var Torre del Rayo, som er restaureret så at man kan komme op i det, og har en fantastisk udsigt. Resten af turen gik over højdedrag tilbage til ac pladsen.Read more

El Rancho, Carboneras

February 16 in Spain ⋅ ☁️ 14 °C

Godt at vort hjem har fire hjul og en motor, i Aqua Amarga fik vi naboer som overtrådte vor “intimsfære” og vi valgte at køre derfra, efter en overnatning, dejligt at man kan det 🙂 Værten på El Rancho er ualmindelig flink og hjælpsom, vi havde et par overnatninger, fik den ene dag vandret en rundsløjfe og kørt en cykeltur til Carboneras.Read more

Camperpark Aqua Amarga

February 13 in Spain ⋅ 🌬 16 °C

Så kom vi til den nordlige del af naturparken og fik en plads på ovennævnte. Pladsen vi kom fra og denne, betaler man pr dag, de er indhegnet og med god service, det giver os muligheden for at efterlade Freja 3-4 timer i bilen med vinduer på klem, medens vi vandrer i parken. Her er ruterne godt afmærket og vi tog op over bjergryggen og ned til en lille strandlagune. Vi kan ikke bruge vognen til Freja, idet stierne er smalle, jeg kalder dem gedestier 🙂 Med fare for at gentage mig selv, er vi begejstret for den her rå natur, stilheden og vekslen mellem højdedrag og kystvandringRead more

Camperpark Olivares 2

February 12 in Spain ⋅ ⛅ 15 °C

Vi har haft nogle rigtige gode dage her lige udenfor naturparken Cabo da Gata, ved Níjar. Det er et roligt sted og vi har nydt de lange gå og cykelture i parken, dog anbefales gåtur på grus/sten veje. Vi bliver betaget af de store vidder, stilheden og udsigten når man kommer op i højden, nøjsomt er bevoksningen, men alligevel fuld af liv. I går fik vi Freja vaccineret, den ene vaccine udløb, fandt en dyrlæge ikke så langt herfra og det lykkedes fint. I morgen tager vi til en AC plads i den anden ende af parken og udforsker lidt derfra.Read more

Cykeltur til Minas de Oro

February 7 in Spain ⋅ ⛅ 14 °C

Idag en lidt længere tur, ud til en gammel guldmine ved byen Rodalquilar. Der er grusveje, så brede dæk er at anbefale, vores de små gør det godt, men man skal hele tiden være på vagt for større sten. Skiltning er så som så, så igen er det rart med en app som viser stierne, det er veje men der kommer sjældent en bil, de bliver vist som stier.
    Guldminen er jo en ruin som fortæller lidt om hvordan guldudvinding fandt sted når industrien overtager, men det mest fantastiske for os var den rå natur, på vej dertil, stilheden når man er midt i den og langt væk fra alt. På vej tilbage fulgte vi en vandre sti som gik i dalen, den så ovenfra ud til at man kunne cykle der, men 2/3 af vejen måtte vi trække muldyrene, men en skøn tur alligevel.

Camperpark Olivares

February 6 in Spain ⋅ ☀️ 14 °C

Vi vil godt bruge et par dage i nationalparken og valgte Camperpark Cabo de Gata, men pga trafikstøj flyttede vi til ovennævnte efter en overnatning. Her er store pladser fred og ro, det er nemt at få nogle cykel ture ud i parken. Vi tog til cyklerne ud til Cortije del Fraile, en ruin som har været brugt i adskillige film. Sjovest er det dog når man kan finde klip på nettet hvor der er scener derfra, her er et af dem https://www.youtube.com/watch?v=RQosiLHyZLo&feature=share
    Der er kæmpe områder hvor der bliver dyrket grønsager, regn er der ikke meget af, men solskinstimer, vand skal der til, rigtig meget vand, hvilket er et problem idag med alle drivhuse og dyrkning hvor der ikke regner. Gederne for lov at bespise et område som var overmodnet. Vi fandt et roligt sted og slap muldyrene fri, de gør et rigtigt godt arbejde, vi fik lidt vand og kiks hvorefter det gik tilbage til ac pladsen.

Tabernas

February 5 in Spain ⋅ ☀️ 12 °C

12.000 hektar semi ørken som er formet af engang at have ligget 500m under vand. Vi tog op til en p plads som hører til en turist western by, men mest for børn, den har kun åben i weekender, ihvertfald på denne årstid. Der ligger andre western kulissebyer som stadig bliver brugt til film. Siden 1950 er der optaget utallige spagetti western film, Jangoq, Indiana Jones mm. Vi fandt starten til en vandrerute og tog afsted. Man skal ikke langt ind før man får western kulisse fornemmelser, og forventer kavaleriet kommer ridende 🙂 -7 til +48 grader kan temperaturen svinge, men på denne årstid er det fint bare med sol og 19 grader.Read more

Guardias Viejas 2

February 4 in Spain ⋅ ☀️ 15 °C

Vi havde et par gode dage på pladsen, efter at stormen havde lagt sig, en cykeltur til Almerimar langs med strandpromenaden, et besøg på fæstningen ovenover os blev det også til. Gassen slap op og vi besluttede at få handlet ind og få flasken byttet flasken, vi ville dog vende tilbage for endnu en overnatning inden vi satte næsen mod Taberna ørkenen. Da vi kom tilbage stødte vi på Tove og Leif som var kommet til pladsen dagen før, vi fik udvekslet lidt hyggelig camper erfaring over en kop kaffe i solen om eftermiddagen.Read more

Guardias Viejas

February 2 in Spain ⋅ 🌬 15 °C

Lille p plads med mulighed for at ligge helt ud til vandet, og det lykkedes os at få et spot mellem lidt bevoksning og frit udsyn til vandet som er tyve meter derfra. Der ligger mange her, men med god afstand. og hvis man ellers glemmer hvordan det så ud i området længere bagved, så kan man godt drømme sig til det perfekte, varmen, roen og bølgeskvulp, som jo virker afslappende.
    En gåtur hen med strandpromenaden, som er ca 6 km lang, helt til Almerimar, er flot med palmer, cykelsti, virker ret nyt. Der er bygget turist lejligheder i 2 til 3 etager, hen langs med kysten, men der er ikke rigtig nogen på det her tidspunkt. Tag lige et kig på de to sidste billeder, det er ikke sne, men plastik drivhuse.

Castell de Ferro

January 29 in Spain ⋅ ☀️ 16 °C

Som de skriver i turist brochuren, har byen engang haft turisme for øje, men landbruget fylder i dag mere, se de sidste foto, plastik valey, drivhuse. Der er heller ikke de store ting at se, værtsparret på camperpladsen er unge og hjælpsomme. Vi havde et par overnatninger, solen og varmen var der om dagen, hen mod aften startede blæsevejret 8-13 m/sek og det ser ud til at fortsætte lidt endnu, vi kører videre østpå.
    Der er km efter km, hele landskaber er overdækket med plastik, klart foroven og sort i bunden, og det flyder med plastik alle steder, det lander i havet noget kommer endda helt til nord Spanien, det er prisen for afgrøder dyrket her, som vi så kan købe året rundt. Fokus i Norden er så plastik poser og indpakning, men tror det her er værre.

Never miss updates of Trundecolumbus with our app: