I starten af 2017 tog projektet – at køre rundt i Europa med en autocamper i længere tid – for alvor form og blog'en her har til formål, at familie og venner kan følge med i hvad vi går og laver, og hvor vi er henne.

Murska Sobota, Slovenien

March 6 in Slovenia ⋅ 🌧 5 °C

En smuttur til Slovenien, for at lære og bage Chimney Cake og for at indkøbe udstyr til at producere dem, bagemaskine m.m
    Ideen fik vi på hvor rundtur i Europa, da vi kørte gennem Tjekkiet og gjorde ophold i Prag.
    Så får jeg også byttet min pensionist titel ud med iværksætter 🙂

Kl. 10 startede hvort kursus hos Kurtos-Calacs.com.
    Vi fik gennemgået de forskellige trin i tilberedning og bageprocessen.
    Vi fik god vejledning til op start, tips og tricks til at undgå de hyppigste begynderfejl.
    Efter megen info og praktik fik vi udleveret diplom og bilen blev læsset med bagemaskine og mel miks derefter blev hjemturen påbegyndt.
    Måske ses vi når vejret er godt på Lakolk Strand, Rømø

Sidste uge i Bangkok

January 10 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Så er 30 dage gået, i hvertfald når vi selv tæller på fingrene, stemplet i hvort pas sagde 31, og vi blev lige fulgt om bagved hvor der blev stemplet “1 day overstay” men skulle dog ikke betale 500 bath i bøde 🙂
    Vi var måske lidt heldige, vi forlod Janne lidt over syv med taxa mod lufthavnen, vi læste strejken mod regimet startede hen af formiddagen, hvor de større veje blev spærret af, det kulminerer åbenbart på søndag og det kan blive voldsomt.
    30-36 grader om dagen er lige varmt nok til en aktiv ferie, i Bangkok blev det til en del parkbesøg, en tur over gangbroer i trætoppe, markeder, kæmpe shopping højhuse.
    Det tog længere tid at komme fra lufthavn og til Kollund, med offentlig transport, end det gjorde fra Bangkok til København

Cicada marked Hua Hin

December 27, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Skal ses og prøves, et fint koncept, et gigantisk område med madboder, underholdning, koncerter mm.
    Her veksles penge til madkuponer ved indgangen, hvorefter man bare går rundt og vælger hvad man vil have i de forskellige boder, finder et bord, alt i hyggeligt og afslappet atmosfære, selv om der er flere hundrede som bliver bespist samtidig.Read more

Hua Hin

December 19, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

Efter en tre timers køretur ankom vi til Hua Hin, her har vi lejet et hus med svømmepøl via Air BnB.
    Det at søge og sætte kriterier på Air BnB fungerer fint og er nok noget vi vil benytte mere i fremtiden. Kommunikationen og hjælpsomheden fra ejeren er i top. Fra busstationen tog vi en tuk tuk ud til husetRead more

Art in Paradise

December 19, 2019 in Thailand ⋅ ⛅ 34 °C

Et sjovt sted hvor der er lavet kulisser til kreative fotos, man downloader en app, hvorefter mange af kulisserne bliver aktive når der fotograferes gennem appen, man kan få mange timer til at gå derinde både med at filme, fotografere og undre sig over de mange tredimensionelle malerier.Read more

China Town / The golden Mount

December 17, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 34 °C

China Town er en oplevelse hvis man ikke lider af klaustrofobi, smalle gader, lugte af krydderier, kloak, fisk og parfume, alt kan købes. Mandag er der lukket, cleaning day 🙂
    The Golden Mount er et højt “bjerg” afsluttet med et tempel og en platform ovenpå hvor man har 360 graders udsigt over Bangkok, der er trapper hele vejen op.Read more

Grand Palace

December 16, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

Den største turistmagnet i Bangkok, det koster 500 bath for at komme ind, ca 122 kr, men måtte købe et par overtræks bukser, selv mænd måtte ikke færdes der med shorts, selvom de gik ned over knæerne. Paladset er fascinerende og bestemt et besøg værd.Read more

Temple tur

December 15, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

Grand Palace, Temple Wat Po og Wat Arun er jo et must see ✅
    Buda figuren, som ligger ned i Temple Wat Po, er 46m lang og 15m høj. Fra Wat Po kan man for en krone krydse floden og komme til Wat Arun som også er et tempel, de har jo hver deres betydning og særegne bygninger, men så er vi også mættet for et stykke tid med templer, som der er rigtig mange af 🙂Read more

Lumphini park

December 13, 2019 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Det kræver lige lidt tilvænning at bo her midt i Bangkok, man kan altid høre byens puls eller rytme 24/7, men efter et stykke til registrerer man den ikke mere.
    Der er en del rekreative områder, parker, hvor man for en tid kan glemme man er i en storby, en af dem er Lumphini parken. At komme rundt med metroen er ingen problem og det er billigt, tror vi bruger små ti kroner om dagen.Read more

Thailand / Bangkok

December 11, 2019 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Så ankom vi til hovedstaden og blev indkvarteret ved min datter.
    Hun arbejder til den 18. dec hvorefter vi indtil videre har planer om at tage til øen Ko Samui.
    Janne arbejder sent idet hun følger arbejdsrytmen i DK, Bangkok er seks timer foran på denne årstid. Metroen er nem at bruge, så vi kan sagtens komme rundt alene, ellers koster den normale taxa kun en 1/4 af hvad den gør derhjemme. En af vore “opgaver” er at købe lidt ind så vi kan få lavet aftensmad til kl. 20.00Read more

Never miss updates of Trundecolumbus with our app: