Trundecolumbus

I starten af 2017 tog projektet – at køre rundt i Europa med en autocamper i længere tid – for alvor form og blog'en her har til formål, at familie og venner kan følge med i hvad vi går og laver, og hvor vi er henne.
Living in: Denmark

15 gode måneder

June 15 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

I har sikkert bemærket at der ikke sker så meget, og at der er lidt langt mellem opslagene 🙂
    Men det har sin årsag....
    Rejsen sluttede et par måneder før end beregnet, turen til Sverige og Findland er indtil videre sat på st. by.
    Det skyldes et lille uheld på en vandretur, ubetydelig, men alligevel fik det så store konsekvenser, at vi måtte stoppe før tid.

Min fod gled på en sten og jeg fik et lille sår ved ankelknoglen, det skete i marts, problemet er, at det ikke vil hele op igen og er med tiden er bleven større.
    Det var derfor nødvendig at komme i behandling, dvs ugentlig til kontrol ved en sygeplejerske, og det kan godt tage et par måneder inden det er helet fuldstændigt op igen, og da er vores rejseforsikring udløbet.
    Vi har derfor valgt at bosætte os herhjemme igen, men vil endnu ikke slå alt for dybe rødder.
    Vi har derfor har valgt at få adresse på en campingplads, det gør at alle muligheder stadig er åbne.
    Læs evt mere på hjemmesiden

Tak til alle jer som har fulgt os her på denne tur, og tak for alle kommentarer.
    Med camper hilsen
    Berit og Lars

Så måtte vi sige farvel til Freja

May 20 in Denmark ⋅ ⛅ 19 °C

Vi var til dyrlæge med hende i april, hvor hun fik en kraftig vanddrivende indsprøjtning, hun havde igen vand i lungerne pga hjertet. Det hjalp ikke og kræfterne blev mindre og mindre, men det var en svær beslutning, for hun var stadig en glad hund udadtil, hun var født med en roterende hale som nødig var i ro, men udtrykket i øjnene og hyberventilerende vejrtrækning, og diagnosen “ hun vil dø langsomt af iltmangel “ gjorde at vi i dag tog beslutningen og kørte til dyrlægen. Vi fik hende da hun var tre år, så vi har haft ti gode og oplevelsesrige år med hende. Hun sov stille og fredfyldt ind.Read more

Møgeltønder

May 18 in Denmark ⋅ ☀️ 19 °C

Lørdag eftermiddag endte vi i Møgeltønder hvor der overfor Schankenborg slot er der en p plads. Nede bagved den, er der et område til busser, her må man åbenbart godt overnatte ned sin AC. En gåtur ned gennem skoven fører forbi Slotfeld laden som er restaureret med midler fra bl. a Ecco. En kæmpe bygning som der vist ikke findes mange af i den byggestil og størrelse. Vi var heldig at der endnu ikke var låst af og dermed kunne komme indenfor, hvor en storskærm fortæller om genopbygning af laden, lidt om guldhornene, som blev fundet i området og lidt om Schackenborg.Read more

Gendarmstien, Sandager-Brunsnæs

May 14 in Denmark ⋅ ⛅ 9 °C

Efter en rolig overnatning i Sandager tog Berit videre med kysten rundt til Brunsnæs. Jeg var forbi lægen som gav en henvisning til sår afdeling på sygehusehuset. Kørte så til Brunsnæs hvor vi i første omgang ville have overnattet på en Skov og Natustyrelses plads, men ac er streget over på skiltet og det respekterer vi naturligvis. Kørte til Kær ved Støvlen og holdt der for natten.Read more

Gendarmstien, Padborg-Sandager

May 13 in Denmark ⋅ ☀️ 14 °C

Vi havde en overnatning på p pladsen bagved XXL Outlet i Kruså. Gendarmstien går lige forbi og efter Berit var taget afsted kørte jeg en tur forbi ved Årslev p plads for at tømme og tanke vand, hvorefter jeg gjorde holdt ved Sandager på p pladsen lige før vandet, der kan man opholde sig ret ugenert. Tog Freja med på den velkendte tur hen langs med vandet, hvor vi gik Berit i møde.Read more

Så har vi krydset vort spor

May 12 in Denmark ⋅ ☀️ 11 °C

Vi er kørt igennem hvor vi startede ud, nemlig Syddanmark, det blev lidt før end vi havde tænk, vi har en del planlagt i kalenderen i juni måned herhjemme og så har jeg også fået et problem, jeg fik slået hul på den indvendige side, ved ankel knoglen og det heler ikke op, håber at få styr på det, ellers må jeg have en læge til at kigge på det. Vores plan er at fortsætte med turen til Sverige og Findland, sidst i juni måned. I mellemtiden vil vi køre rundt i lokalområdet og se på nye spændende ting, som f. eks. Sønderborg nye varetegn hotel Alsik, hvor adskillelsen mellem 16 og 17 etage, Point of View, er udført i glas fra gulv til loft og giver et fantastisk udsyn over denne skønne by og landsdel. Indtil videre laves aftale med receptionen for at komme derop, men på sigt vil man kunne booke via en app.Read more

Neiderfinow Skibshæveværft

May 6 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

En skibselevator, bygget før krigen, løfter skibe 32 m op, eller ned, afhængig hvor de kommer fra. Før tog det en hel dag, idet de blev løftet via et slusesystem, nu klares det på under en halv time. Hved siden af denne her bygges der en nyere model som endnu ikke er taget i brug, der er ac pladser på p pladsen.Read more

Spreewald, Lübbenau

May 3 in Germany ⋅ ☁️ 11 °C

Et specielt område, et indlandsdelta som floden Spree danner, godt hjulpet til af kraftigt udvidede kanaler, hvor transport kun er muligt nogen steder med fladprammede både som stages afsted. Posten leveres også sådan. Ok, en stor del er overgået til turister som sejles rundt i pramme hvor der er monteret borde og bænke, der kan endda nydes en kold øl eller et glas vin på turen.
    Vi tog cyklerne rundt i området, stierne er fine både til at vandre og cykle, der er næsten altid en beværtning i nærheden, skulle der opstå sult eller tørst 🙂 Af og til skal man over en forhøjet bro, men der er lavet en slidske så at cyklen kan trækkes over.

Rakotzbroen v/ Weiswasser

May 2 in Germany ⋅ ☀️ 15 °C

Vi gjorde holdt på p pladsen ved dyrepark/naturbad, hvor vi også overnattede. Vi havde læst om denne fabelagtige bro som vi da skulle se. Fra p pladsen er der ca 5 km derud men det er overvejende gennem flot natur, hvilket kompenserede lidt for skuffelsen, idet broen som blev færdigbygget i 1882 var under renovering, hvilket også betød at den var tørlagt, og uden vand får man ikke det perfekte spejlbillede, og dermed cirklen som kendetegner broenRead more

Never miss updates of Trundecolumbus with our app: