• Day 96

אנקור וואט ובוןבון שוב

June 17, 2022 in Cambodia ⋅ ☁️ 32 °C

שלושתינו קמים שבורים בחושך בשעה 4:00 על מנת להספיק להגיע בזריחה למקדשים וכל ההוסטל מלא באנשים שגם אחוזים באותה תקווה , אנחנו פוגשים את בון בון הנהג מדריך שלנו ומתחילים בנסיעה, כבר מההתחלה יש עיכוב במשרד הכרטיסים כי הסתבר שהוא בכיוון ההפוך מהמקדשים ומאריך את הדרך ב10 דקות, כמובן ששם אנחנו נתקלים בתור ארוך נוסף שאנחנו מצליחים קצת לקצר בישראליות חיננית ויוצאים לדרך מחדש בערך ב5:10 ומבינים שאת הזריחה מהמקדשים כבר לא נראה למרות שיש נסיעה ממש יפה ואנחנו רואים את כל האורות האדומים כתומים של השמש מהטוקטוק.

כשהגענו בון בון החליט להחנות ממש רחוק (מוטיב שחזר על עצמו בערך ב100% מהמקדשים) והכריח אותנו לחכות לו בזמן שהוא מתארגן ככה שאת שארית הזריחה גם פספסנו למרות שהוא הפציר שלמרות שיש אור הזריחה היא רק ב6:30.

מגיעים למקדשים והם גדולים ומרהיבים ביותר ואנחנו ממש נהנים לראות את ההסטוריה החיה שעומדת מולנו וממש חוקרים כל פינה בהם עם מלא אנרגיות והסברים מפורטים מבון בון

אחרי סיור של שעתיים באנקור וואט אנחנו מתחילים לעבור בין מקדשים שונים שכל אחד מהם מיוחד בדרך שלו ואנחנו מוצאים את הייחודיות בכל אחד מהם ולמרות ההסברים הרפטטיבים של מדריכינו האהוב-
    (סייד נוט ארוך) ליד כל פסל שחסר הראש של בודהה קיבלנו הסבר מפורט שבתקופה שהיו שליטים הינדוהיסטים הם כרתו את הראשים של הבודהות (אותו הסבר 150 פעמים לפחות) וגם ציון של כל דמות נשית מפוסלת לצד האבחנה (you see ! No bra , different style. Celestial) ועוד שלל חזרות נוספות משעשעות ומעיקות בעת ובעונה אחת.

גם היה ממש חם מה שהעלה את מפלס הציניות אבל באמת הייתה חוויה מדהימה ועוצמתית. זכורים לי לטובה גם המקדשים שצולם בהם הסרט tomb raider שכן היו מלא עצים שהכו שורשים וצמחו מבין קירות המקדשים שהוזנחו אה וגם בגלל שעקצה את יעל דבורה.

אחרי שסיימנו הלכנו מג'ויפים לסעוד במסעדה איטלקית בין המומלצות בטיול (mammas shop) לחוויה קולינרית מענגת וסותמת ונפלנו לשנצ ארוך ונחוץ ביותר. בערב יצאנו לשתות בירה ולאכול אוכל מקומי בשוק הלילה שהיה כיף וטעים שם נחשפנו לראשונה לkhmer noodles אהובינו.

ביום למחרת החלטנו לקום שוב לתפוס את הזריחה עם נהג פרטי והפעם באמת הצלחנו והיה כיף ויפה ומספק וההשתקפות במים אל מול המקדשים הייתה מפעימה. חזרנו לישון אחרי,אכלנו במאפייה הצרפתית האהובה עלינו והתכוננו להמשך המסע עם בון בון מהצהריים אל תוך השקיעה בזמן שאנחנו עושים את מה שמכונה הביג לופ

ביום השני כבר היה הרבה יותר כיף עם בון בון כי לא היינו עייפים אז היינו ממש בראש להנות מהחזרתיות שלו ואפילו הצלחנו לגרום לו להתקפי צחוק כמה פעמים דבר שממש סיפק אותנו. המקדשים היו מרשימים והיו כמה מקדשים ממש ייחודיים - חלק שעלו ממש לגובה , חלק עם פסלים וגילופים שונים של פילים (שם התנהלו גם קרבות פילים וקרנפים) והיה ממש מהנה ומספק. את השקיעה המרהיבה ראינו באגם פסטורלי והספקנו אפילו להתרשם מהכפרים הפרימטיביים ומיצירות שעשויות מכיבה של פרה שמותחים ומייבשים.

בערב נפגשנו לארוחה נדיבה שבישלנו עם נטע ותום בדירה שלהם (שהגיעו אליה בהמלצתינו) והיה ממש כיף ושמח איתם והם הכירו לנו גם משחק בשם bullshit שהיה מצחיק ביותר.

ביום למחרת קמנו מאוחר ואז אני ותומר הלכנו לעשות אומגות מהעצים הגבוהים בתוך יער סבוך שהיו ממש מהנות אך קצרות יחסית והחוויה הייתה נחמדה אבל לא נוטפת אנדרנלין במיוחד. היה בעיקר ממש מצחיק ועשינו מלא צחוקים עם המדריכים שלנו

אחרי זה היינו בבריכה , עשינו מסאז' וסגרנו את הנסיעה לבנגקוק למחרת להרפתקה הבאה שלנו בשבוע שנותר לנו עם תומר. בערב כמובן שצפינו בפרק החדש של חתונמי שהיה גומר מצחוק ומלמד על זוגיות כמו תמיד