Going east

• 41videos
  • 19.5kkilometers
  • 10.6kkilometers
  • Day 2

ימים ראשונים בקטמנדו

March 15, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 26 °C

הימים הראשונים בנפאל היו מלאים חוויות. נחתנו לתוך עיר סואנת ומלוכלכת. מלאה בצפירות, רכבים וחנויות וחסרת כל מדרכה או תחושת סדר.
    היום הראשון התאפיין בשוק, החדר, הרחוב, המקלחת שנמצאת בתוך השירותים וחוסר המים החמים כמעט והאפילו על ההתרגשות הגדולה מהתממשות החלום להגיע לנפאל אך למזלנו נזכרנו שאנחנו ביחד ושמים חמים זה דבר מיותר ואפשר להסתדר עם הכל והחלטנו לתת לקטמנדו הזדמנות להראות לנו מה יש לה להציע לנו אחרי שינה.
    קטמנדו גילתה לנו את הצד הרגוע שלה כשיצאנו מה אמל והלכנו ברגל למקדש הקופים, שם פגשנו מקומיים מקסימים וראינו את החיים הפשוטים והרגועים שהם מקיימים מעבר לתיירות השוקקת בתאמל. כמובן שהקופים הרבים והחמודים שמצאו במקדש את ביתם שימחו רבות את תמיר והפחידו מעט את יעל. אך לחלוטין היו שווים את
    המדרגות וההתחמקות מהרוכלים וחסרי הבית הרבים שדרים בעלייה.
    ביום השלישי שלנו בה ראינו את קטמנדו חוגגת, ההולי הגיעה ואיתו המולה בצורה חדשה מלאה בצבעים ושרים חיוכים וברכות ״האפי הולי״ מתעופפות לכל עבר. פגשנו את עילצו וחברתו איילת האהובים ביותר בשמחה גדולה והתרגשות ויצאנו איתם משוחים בשמן קוקוס ובגדים לבנים להתמלא בצבעים ולהיספג באווירת העיר.
    כמובן שבכל יום יצא לנו לטעום יותר מהמטבח הנפאלי המתובל. המלכים של המטבח הנפאלי הם-
    מו: מו- כיסונים ממולאים בירקות ורוטב חרפרף שבאים במגוון בישולים- מאודים, ברוטב צילי, חצי מטוגנים. שהפכו להיות מנה מרכזית בכל ארוחה, ב5 שקלים 10 כיסונים.
    דאל באט- מנה עם ניחוחות הודים וגאווה נפאלית. אורז עם מרק עדשים, שעועית , ירקות , סוג של טורטייה קריספית עם הל ומעיין יוגורט מוזר. מה שנהדר בה זה שהיא משתנה בכל מקום שאוכלים אותה
    וצ׳אומאיין- נודלס עם ירקות ומעיין רוטב מלוח מוזר, תמיר אוהב מאד ואף התמכר יעל קצת פחות בקטע

• Day 5

באקט-כיף

March 18, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 28 °C

אחרי שלושה ימים מלאים בקטמנדו הצפופה החלטנו שאנחנו חייבים לצאת קצת מהעיר. טרק עוד לא בא בחשבון כי חברינו עוד לא הרגישו שהם מיצו את העיר ככה שיצאנו לטיול קצר בבאקטפור, עירייה שנשמרה מימי הביניים ומלאה במקדשים וסמטאות קטנות. הדבר הכי טוב בה- אסור למכוניות להיכנס למרכז העיר.
    אחרי כמה ימים מלאים בנסיונות התחמקות מפגיעה על ידי אופנוע או משאית בסמטאות הקטנות וחסרות המדרכה בקטמנדו היינו מוכנים לשינוי מרענן שכזה.
    החלטנו להתפנק ולקחת מונית פרטית לכל כיוון שאפילו חיכתה לנו בזמן שהסתובבנו ברחבי בעיר, כמובן שתרבות המיקוח לקחה חלק בזה ותמיר השתמש בטקטיקות ישראליות ידועות וטובות שהובילו לעסקה משתלמת לכל הצדדים.
    לאחר נסיעה של ארבעים דקות בכביש מהיר שהתקדם באיטיות לא מפתיעה וללא שום התחייבות לחוקי הכביש המערביים הגענו לעיר העתיקה. בכניסה שילמנו 1500 רופי לאדם שהולכים לשימור העיר ומשם הפכנו לטרף לכל המדריכים באשר הם. כל מי שפגשה עינינו ישר ניגש אלינו והתחיל לספר על כצמו, ידיעותיו הרחבות וכל דבר שאפשר כדי שנשלם לו, אולם גם לה תמיר הפגין יכולות נפנוף יפות וכך יצא שהותרנו לבדנו! והתחלנו לגלות את העיר
    אכן מלאה במקדשים יותר מרשימים ממקדשי העיר בקטמנדו, סמטאות נעימות להליכה וכיכר כדרות, בה אנשי מקצוע עומלים על יצירותיהם באמצע הכיכר והיא מוקפת בדוכנים שם הם מוכרים אותן. לצערנו הכניסה לעיר אכן אסורה למכוניות אך אותם החליפו האופנוענים, ההליכה הייתה נעימה יותר מבעיר אך עדיין בעלת מכשולים. בצהריים טעמנו קארי שהיה לא חריף וגילינו שזה כבר חסר לנו והפך להיות בין התיבולים האהובים עלינו. וטעמנו קינוחים נפאלים ראשונים!
    king crud לאחר סיפורים רבים על הקינוחים הנפלאים זה היה הראשון בו פגשנו, כביכול מעיין גלידת יוגורט מתקתק ומאד שומני ומהולל מאד. במציאות יוגורט קר בכלי חרס חמוד עם קרום קר מעליו שהיה החלק הכי אהוב. לאחר אכזבה קלה ניסינו את הקינוח שראינו הכי הרבה בקרב יושבי הכיכר המקומית מעיין גלידה בצורת קונוס בדיעבד זוהי גלידת צאי- חביבה. עד כה הקינוחים הנפאליים לא שבו את ליבנו.
    לאחר שחזרנו לעיר נפגשנו לארוחת שישי נחמדה עם עילי איילת וחברם משכבר הימים- נדב
    כולנו אכלנו ארוחה נהדרת ומשביעה במיוחד עם בקבוקי יין שנקנו מראש במכולת הקרובה ושירות בין המופלאים בעולם של Milan בחור מקומי בן 18 שהוסיף מאד לכל החוויה והיה שירותי בצורה מפעימה.
    בזמן הארוחה החלטנו כי נצא לטייל בעמק קטמנדו האקזוטי.
    מתרגשים ושבעים נגמר לו היום הרביעי בנפאל.

• Day 6

עמק וואי וואי

March 19, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 27 °C

קמנו בבוקר וארזנו את כל החפצים שלנו, התרגשנו לעזוב את yog ולצאת קצת מהמקום שהפך להיות המקום הבטוח שלנו פה, עד כמה שזה מוזר.
    עשינו סידורים אחרונים וקניות קטנות לקראת הטיול והלכנו לפגוש את עילי, איילת ונדב בהוסטל שלהם.
    משם יצאנו לחפש את האוטובוס המתאים המגיע לצאנגמאיי. עברנו דרך שכונות ומגורים ושווקים שוקקים. כשהגענו לרחוב הרחב אליו כיוונו בתוך מטרה למצוא תחנת אוטובוס קפצו עליו חמישה נפאלים חמודים שניסו להבין לאן אנחנו צריכים.
    להצליח לבטא נכון את הכפר אליו אתה צריך להגיע זה אתר במיוחד בפעמים הראשונות שאתה הוגה את השם והנפאלים לא יבינו למה אתה מתכוון עד שתגיד את זה בדיוק במבטא שלהם. אבל אחרי כמה דקות של שבירת שיניים האסימון נפל והאיצו בנו להיכנס לאחד האוטובוסים.
    לאוטובוסים אין תחנות ואין עצירות ברורות, אין מספרים ואין סימונים. כל זה מתהווה על ידי הסדרן- בחור שעומד בכניסה לאוטובוס חצי בחוץ חצי בפנים וצועק מה התחנה הסופית, אנשים שואלים אותו אם עוצר איפשהו והוא עונה להם ומעלה או מכווין.
    כל תושבי האוטובוס עוזרים להבין איפה כדי לרדת ומסבירים הכל בטוב לב.

כשהגענו לקצה הכפר צ׳אנגורינין התחלנו ללכת לכיוון הכפר נגרקות, ההליכה הייתה בין כפרים רבים אחרים, קטנים יותר וגדולים יותר.
    על אף מה שתיארנו לעצמו רוב הכפרים מזכירים את ראמאללה יותר מכל אזור כפרי אחר.
    זיהום האוויר הרגיש שנחלש אך האובך ליווה את כל ההליכה שלנו.
    למרות על זאת ההליכה הייתה נעימה ביחד וראינו הרבה חיות וצורת חיים שאנחנו לא רגילים אליהם.

בשעת הצהריים חיפשנו מקום לאכול, פעלנו מתוך ההגיון- היכן שיש הרבה מקומיים כנראה שטוב וטעים. דבר זה הוביל אותנו לחצר בית משפחה שטענה שהם מסעדה ניסינו להזמין אך הם הסתפקו בידיעה שאנחנו חמישה והתחילו להכין דברים מאחור. בזמן שחיכינו הבנו כי כל יושבי ״המסעדה״ הינם בני משפחה, אחד מהם דובר אנגלית מספקת כדי לנהל שיחה שהתגלגלה מהר מאד לפיאור עצמי ושל תמיר שכונה handsome and greedy וגילוי גדול מצידנו- טיק טוק הולך חזק מאד בנפאל!

לאחר שסיימנו את הארוחה שהתגלתה כמנה חמה בשם וואי- וואי, וננזפו כי אנחנו חמדנים וקמצנים שאנחנו הולכים ברגל ולא לוקחים אוטובוס המשכנו בדרכנו.

בפאתי נגרקות ולקראת השקיעה התחלנו לטפס עלייה גדולה ואז גילינו שנדב מצא לנו טרמפ על משאית. ההתרגשות והשמחה אפפה את כולנו וכל המשאית לקחת אותנו את כל העלייה.
    כשהגענו מצאנו מקום לינה שם המליץ לנו הבעלים ללכת למסעדה ליד שהתגלתה כטעימה ועם צאי מטורף!

כשחזרנו להוסטל וקיבלנו המלצות רבות לטיול שלנו מהבחור הנחמד תמיר גילה שיש לו פיפא, והלך לשחק איתו במשך שעתיים וחצי, ככה פתאום באמצע כפר בנפאל.
    וכך אחרי המשחק המפתיע והמשמח שנגמר בהפסד מותח ומקלחת עם מים חמים ראשונה בנפאל הלכנו לישון ונגמר לו עוד יום

• Day 7

יום שני בעמק

March 20, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 9 °C

אחרי שינה במיטה ראשונה עם פשפשים (שהתגלו כזבובונים) קמנו בחמש בבוקר לראות את הזריחה.
    למגדל המומלץ לתצפית לא הגענו אבל לספסל עם תצפית כן. הזריחה הייתה יפה על אף האובך ואולי בזכותו ולאחר מכן המשכנו בהליכה נעימה בתוך ירוק מוצל וכפרים פנימיים יותר מהיום הקודם.
    את ההליכה עשינו בעצלתיים ונעזרנו רבות בהכוונה מהמקומיים כך יצא שירדנו מהשביל הליכה והגענו לכפרים הצמודים, הלכנו דרך טרסות ונחלים ולבסוף הגענו לפאתי בנאפה, העיירה המקומית בה כולם מוכרים הכל.
    אני ותמיר פחות התלהבנו ממנה אז התפצלנו מאיילת עילי ונדב ויצאנו לתפוס אוטובוס לדוליטהל, עיירה ליד שאמורה להיות ירוקה ובעונה המתאימה אף משקיפה לאוורסט.
    כשהגענו ירדנו בתחילת ההר עליו כל ההוסטלים היפים והחלטנו לטפס אותו, כשהגענו לרחוב הראשי ביקשו מאיתנו לשלם כניסה.
    מבולבלים אך נחושים לא לשלם יותר כניסות על רחובות אקראיים החלטנו לנסות לבוא מהכיוון השני.
    כשהגענו לרחוב המקביל מצאנו עלייה לתוך יער, כשנכנסו לתוכו גילינו ג’ונגל עצום, מלא מדרגות ומסתבר שבתוכו יש פסל של בודהה גדולה וזהובה. לאחר טיפוס לא קצר הגענו לבודהה שם חלצנו נעליים וקיבלנו כפכפים ״נקיים״ וראינו נפאלים רבים מסתכלים עלינו בחשדנות וכמובן מצלמים *טיקטוק* עם הבודהה הגדולה.
    לאחר מכן המשכנו הטיפוס הגדול שלנו וירדנו את חלקן עד שהגענו להוסטל שם חיכו לנו עילי נדב ואיילת מתפאננים במרפסת.
    אכלנו ארוחת ערב וישבנו עם זוג חברים גרמני נחמד שנדב הזמין, שגם עשו את סובב עמק קטמנדו, והכי חשוב צחקו מכל מה שתמיר אמר. לאחר מכן הלכנו לישון ובבוקר כבר התארגנו לחזור לעיר.
    בקטמנדו עשינו סידורים לקראת היציאה מחר (שלישי) לאנפורנה- קנינו עוד קצת ציוד, ניסינו ללא הצלחה לשלוח כביסה, הוצאנו כסף וסגרנו אישורים מול הסוכנות.
    בערב חגגנו על ארוחה במסעדה יוקרתית ומפנקת עם פיצות פסטה מלא קינוחים ואלכוהול שעלתה 50 שקלים לאדם והלכנו לישון שינה עמוקה במיטה נקייה לקראת היציאה המוקדמת.

• Day 9

לאחר שבוע של הרפתקאות מתחילים את הדבר האמיתי שלשמו הגענו ! טרק אמיתי ראשון - האנאפורנה

מתעוררים בשש חסרי כוחות אך מלאי מוטיבציה לקראת נסיעה לתחילת הטרק שאמורה לקחת כחמש שעות. כבר בתחילתה הוייב מרגיש מעט מפוקפק ואנחנו מתאחדים עם ים הפורטר החייכן והמקסים שלנו ואחד מבעלי הכוח של הסוכנות שמוביל אותנו לרחוב בו מחכה לנו ואן. לאחר נסיעה קצרה אנחנו מגיעים למקום אחר אפוף זיהום אוויר, מקבצי נדבות ועסקנים כרגיל.

עולים להסעה שבעתיד תוגדר על ידי תמיר כאחת החוויות הכי מחרידות ומעצבות אישיות שחווה בשנים האחרונות.

7:30 מתחילים לנסוע

8:30 כבר לאחר השעה הראשונה נתקעים בפקק עצום בסדר מכילים הכל טוב בדקתי בגוגל נותרו רק 4 וחצי שעות

9:00 עצירה ראשונה יורדים ומנשנשים צ'אפטי בלי כלום בשביל קצת ללחח את הפה ומקנחים בקצת עיכוליות

11:30 מתעוררים לאחר שינה עמוקה בתקווה לראות שירד הזמן להגעה- עדין נשארו עוד שלוש שעות. מחליטים לאכול דאל באט צהריים במקום מפוקפק שנדב מחליט לפקפק יותר באמצעות אכילת סרדינים שלמים בטמפורה (כולל ראש של אחד מהם, נשבעים לכם לא נגענו). חוזרים לאוטובוס

13:30 - אנחנו אחרי נסיעה של שש שעות וכבר באיחור של שעה וחצי מההגעה שהובטחה לנו עי גוגל בבוקר , עולים על דרך אפר שמותאמת רק לג'יפים ומכניסה כמויות פסיכיות של אבק לתא הנוסעים, תמיר סובל, יעל מוציאה את ראשה מהחלון בהנאה ועילי נופל לשנת ישרים.

14:00 מגיעים לכל מיני כפרים מבודדים, הנהג מחליט שזה הזמן להרוויח כמה ג'ובות ומחליט לתפקד כנהג משלוחים בין הכפרים. יעל מתרגזת. תמיר חסר תקווה.

14:30 בדיוק כשאובדת התקווה מגלים שתמיד יכול להיות גרוע יותר וממשיכים בדרך העקלקלה עוד חצי שעה עד שרואים את האור ומגיעים לכפר בסיסהר שנמצא באופן אירוני בבסיס ההר

15:00 עולים על ג'יפ שלוקח אותנו כשעתיים וחצי של נסיעה חווייתית ונעימה בהרבה תוך עצירות פיפי מרובות מהדרך הקופצנית בלשון המעטה , שוטפים את פנינו במים מההימלאיה לראשונה!

17:00 מגיעים להוסטל הראשון , מזמינים מאכלים חביבים (דאל באט וצ'או מין אג לתמיר) ויורדים בהמלצת הפורטר שלנו למעיינות חמים. לאחר ירידה של כרבע שעה מגיעים למעיין שעונה ואף עולה על כל הציפיות שלנו. רובצים כמו אטריות במים החמים הנעימים שלו. חוזרים להוסטל , זוללים, וגונבים כפית בדרך ערמומית שתשרת אותנו להמשך הטיול.

הולכים לישון עייפים אך מרוצים שהתופת מאחרינו.

• Day 10

Annapurna day 2- Jaget to Dharapani

March 23, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 13 °C

את הלילה הראשון העברנו בשינה בליינרים אחרי סיפורים מקסימים מצד נדב לפני השינה על סקאביאס. מי ידע שזו תהיה נקודת תפנית כזו מרכזית באופן השינה שלנו לאורך כל הטיול.
    בבוקר בעלי הגאסט האוס הלכו לקנות לנו ביצים לחבילות והגישו ארוחת בוקר משביעה ומלאה בלחם טיבטי (סופגנייה שטוחה).
    יצאנו לדרכנו הראשונה שבעים ומלאי כוחות והתרגשות.
    את תחילת המסלול עד טל עשינו בתוך איזור מעט טרופי שבאופן מפתיע גדל שם המון קנאביס.
    מלווים על ידי הנהר, מוקפים ביערות וכל כמה דקות מתגלה אלינו מפל יפה יותר מהשני.
    אפילו עצרנו לטבול באחד מהם בדרכנו במים קפואים וצלולים.
    לאחר מכן המשכנו בחלק האחרון של העלייה והגענו טל. שם גילינו שיושב הבית ספר של הילדים שגרים בכפר ממנו יצאנו שעתיים קודם לכן.
    עקב הסיפורים הרבים על מטיילים שישנים טל הופתענו לראות כפר באמצע משטח חלוקי נחל. מסתבר שבעונת המונסון כל איזור הכפר הופך לנהר ומתמלא מים וכל תושביו עוברים מקום מגורים וחוזרים כשנגמר עונת המונסון.
    אולי כי רק עכשיו נגמרה, אולי זה ככה תמיד אבל הכפר היה מוכה מהמונסונים. בתים רבים היו הרוסים והוסטלים היו נטושים או נבנו מחדש.
    לאחר עצירה קצרה שם מלאת התפעלות על אורח החיים השונה המשכנו משם Dharapani.
    ההליכה הייתה בעיקר על דרך ג’יפים שלעיתים הוצפה במים ממפלים שהוצפו ועברו על השבילים. גשם קל החל לרדת ורק הוסיף לחוויה
    לבסוף הלכנו לישון מול נופי ההימלאיה ולרחש הנהר.

• Day 11

Annapurna Day 3- Dharapani to Chame

March 24, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 5 °C

ממשיכים במסע לפסגה ,התחנה הבאה אליה אנחנו מכוונים היא צ'אמה. מתחילים בהליכה רווית הנהרות והגשרים במסלול קליל יחסית. באחד הכפרים המקומיים אנחנו צופים במחזה מרהיב של נפח הודי שהגיע במיוחד כדי להסתובב בין הכפרים המקומיים. הוא מטיח את כלי האלומיניום הישנים של תושבי האיזור.
    לאחר מכן, הוא מכין באמצעות טכניקה שמשלבת מדורה, מכשיר שעושה רוח וכלים מלאי חול כלים חדשים ונקיים. מרהיב!

מגיעים להוסטל שלנו כרגיל בהמלצת ים מבין העניין שמשקיף מהשורה הראשונה על הנהר שעובר במקום ומשרה רוגע רב. במהלך המקלחת תמיר ועילי חווים מפח נפש איום שכן חדר המקלחת בעל שני חלונות שלא נסגרים והופכין את החדר לקפוא גובר עליהם ומצלק אותם נפשית.

בערב משחקים קלפים ופוגשים חבורת סטלנים מעט מאייית ומאוד מגוונת שמספרת על ההרפתקאות שחוו.

• Day 12

Annapurna Day 4- Chame to Upper Pisang

March 25, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ -2 °C

הבוקר התחיל לו עידן חדש ועלינו מ2,500 אל מעל ה3,000 מטר מעל פני המים. מגניב!
    אז התחלנו לקחת כדורי גבהים. כטקס חגיגי כל אחד שלף את קופסאות הכדורים שלנו, הכדורים נחצו לשתיים, עשינו לחיים והלכנו את החצי הראשון.
    היום עבר בהליכה קלילה ונעימה עם כמה עליות חלקן משמעותיות יותר וחלקן פחות. מלוות בקצת חרדה מצד יעל בכל הקשור לגבוה. אחר לאחר שיחה מרימה ומעודדת מצד תמיר המקסים ועידוד נוסף מצד ים המושלם החשש עבר והכיף גבר.
    כבר ביציאה מצ׳אמה פגשנו כמה ילדים מקומיים מקסימים שהיו בדרכם לבית הספר וליוו אותנו בהליכתנו.
    למדנו לספור עד חמש בנפאלית ושמענו דיקלומים מרשימים של הילדים של הABC והמספרים באנגלית. המשכנו איתם במשחקים עד שהגיעו לבית ספר בעצלתיים ובלי רצון רב. כמובן שהם סחבו איתם דאל באט בקופסאות מתכת בתור ארוחת צהריים כי מה עוד יש.
    נפרדנו מהם לשלום והמשכנו לכיוון מטע תפוחים.
    התרגשנו מאד לראות מטע כה גבוה אך כשהגענו כל העצים עמדו עירומים אך זה לא עצר את בית הקפה מלהכין מטעמים מהתפוחים!
    המאכלים היו נהדרים ומשיבי חיים ורוח אך מיץ התפוחים היה נפילה קשה.
    קנינו ברנדי תפוחים כי יום שישי וקידוש, והמשכנו בדרכנו.
    ההרים הקיפו אותנו וסוף סוך החלה תחושה שאנחנו באמת עולים בגובה.
    פגשנו יאק!!!! שהפחיד קצת את תמיר על תנועותיו הפתאומיות ובלי ששמנו לב הגענו לאפר פיסנג.
    התמקמנו בהוסטל עץ מקסים עם נוף מטורף להרים, אכלנו ארוחת שישי טובה והלכנו לישון עטופים באלפי שמיכות ושמחים על הנופים היפים

• Day 14

Day 6- Manag

March 27, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 9 °C

היום עבר בנעימים והיה נחמד מאד. זה היה היום מנוחה שלנו והסתגלות לגובה
    הכפר לחלוטין מותאם ליום שהייה מלא במאפיות, קולנוע, חנויות מטיילים רבות ומרפאה.
    קמנו בעצלתיים ומרחנו את הזמן נהנים מהתחושה שאין לנו שום מקום שאנחנו ממהרים אליו.
    עננה של חוסר וודאות אפפה את היום עקב האופציה כי נדב איילת ועילי יצאו לאגמים הקפואים ואנחנו נשאר. האם נתפצל? האם נישאר כמה ימים במנאג ונעשה טיולי כוכב וניפגש אחרי? כל האופציות היו על השולחן ויעל ותמיר החלו לחשוב מה הם יעשו עם שלושה ימים במנאג.
    האמת שהמבחר של הטיולים היה נרחב והוחלט ללכת היום לטפס לתצפית היפה שיש ומחר לטפס לIce lake. גם אגם קפוא גבוה ויפה על נוף הרים מושלגים שש שעות הליכה מההוסטל שלנו- טיול יום אידיאלי.
    לאחר שבילינו את הבוקר במיטה ובארוחת הבוקר, בצפייה בתוכנית אפייה מאד מטומטמת של נטפליקס החלטנו לצאת לטפס לתצפית.
    העלייה הייתה קשה אבל עלינו אותה בקצב עדין, עוצרים להתנשמויות, מים, ומשחקים בשלג שנותר בשולי הדרך. שהגענו הנוף היה מרהיב ולחלוטין שווה את העלייה. ישבנו שם קצת נהנים ומסופקים ש- כמו שתמיר אוהב להגיד ״הרווחנו את הנוף!״.
    אחרי שחזרנו קנינו קצת דברים שהיו חסרים לנו והזמנו ארוחת ערב.
    בערב גילינו כי סופה הולכת להגיע ביום חמישי ולכן שותפינו לטיול לא יצאו למסע.
    שמחים שנשארים ביחד אך עצובים מכך שלא נלך Ice Lake מיהרנו לעשות את שאר הכביסה שלנו ואת הסידורים שישבנו שיש לנו זמן לעשות והלכנו לישון מרוגשים וללא ליינרים!

• Day 15

Day 7- manag to yak karaka

March 28, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 8 °C

היום התחיל בעלייה ארוכה. יעל החליטה לא לעצור בעצירה שלפני העלייה ולהתחיל לעלות לבד לאט. מסתבר שזו הייתה ההחלטה הנכונה, בדרכה פגשה זוג אנשים על סוסים שאמרו לה שהיא יפה מאד והציעו לה טרמפ אך יעל הייתה נחושה לעשות את העלייה לבדה ולבסוף הגיעה כמה דקות לפני כולם ואחכ ישבנו כולנו לתה ומשחק קלפים חדש שאורן לימד אותנו- פרזידנט.
    שאר היום המשיך בהליכה רגועה בלי עליה או ירידה משמעותיים ומידי פעם מנגינה מהעמודי חשמל החלולים. הגענו די מוקדם ליאק קארקה, אכלנו ארוחת צהריים טובה וגדולה, שיחקנו בקלפים (אכן משחק מאד ממכר) ניסינו לא להירדם מוקדם ואפילו עשינו מקלחת דלי.
    כביכול הייתה אמורה להיות מקלחת גז חמה אבל הגז נגמר (אולי היינו צריכים לחשוד שהייתה ריח חזק של גז) אז הרתיחו לנו קומקום מים רותחים ענק, המים עברו לדלי שאיתו הולכים לתא המקלחת שם יש משפך שאיתו שופכים את המים על הגוף.
    חם מאד מאד ומוזר.
    פגשנו את אביה ועומרי שחזרו בדיוק מטיליצ׳ו לייק (הסיפורים היו מסוכנים בדיוק כמו שהזהירו בפניהם, גשרים קורסים, אבנים מתגלגלות ופורטלים שמתקשרים להיפרד מהמשפחה).
    הערב היה קפוא והשינה הייתה למחצה, בעיקר שבלילה הייתה יונה שניסתה להיכנס לחדר או לפחות ככה זה נשמע.