יעל, תמיר והמזרח
  • Day111

מסביב לדאלאת

July 2 in Vietnam ⋅ ☁️ 20 °C

אחרי נסיעה לילית באוטובוס הכי מגניב שהיינו בו עד כה שכלל כיסא שנשכב עד למיטה (ולא מיטה כמו בחלומותיי) טלוויזיה ושקע וויב חזק של דורמס התעוררנו מפניות חדשות לנוף ירוק ומוזיקה מקומית.
    ירדנו בחמש בבוקר לעיירה קרה (לראשונה מאז נפאל), כבר בנסיעה להוסטל התלהבנו.
    ריח של אורנים עם ניחוחות קלים של שריפות, קרירות נעימה באוויר ונופים.
    ההוסטל שלנו מוקף בעצים ועל צלע הר. היה ככ מוקדם שעוד לא היה. בו כלום אז יצאנו להסתובב ולחפש אוכל וקפה, די מהר מצאנו מקום יפייפה באזור, מנסים להסביר את עצמו בעזרת גוגל תרגם ומקבלים מבטים מופתעים שאנחנו שואלים אם אפשר אבוקדו בכריך במקום בשר, הם ווידאו איתנו כמה פעמים והיה נראה שהם בעיקר שותים אבוקדו ודי הופתעו שרצינו לאכול אותו ולא לשתות ותמיר הזמין קפה קוקוס שהתגלה כקפה עם גלידת/שייק קוקוס (מוצלח מאד).
    אחרי האוכל קבענו בספונטניות סיור על קטנועים דרך חואן. תוך כמה דקות מסוף הארוחה כבר עלינו על הקטנועים והתחלנו לנסוע מסביב לדאלאת. היפ היה המדריך שלנו והנהג שלי, הוא היה חמוד מאד ועל אף הנהיגה המעט מפחידה (שלא הייתה אשמתו באופן מוחלט כי כולם נוסעים ככ מפחיד) אהבנו אותו מאד. במהלך היום ירד די הרבה גשם, בעיקר טפטוף אבל היו חלקים שממש נסענו בתוך ענן, דבר שהפך את הנופים הירוקים אפילו ליותר קסומים ואת הנסיעה לאפילו יותר מפחידה. אבל הגשם לא עצר אותנו והיפ לקח אותנו לראות חוות קפה שמגדלים בה כל מיני סוגים ואפילו מכינים שם קפה שמכינים מפולים שהיו בקקי של סמור, קנינו כמובן וזה לא היה מוצלח לטעמי אבל תמיר התלהב, נסענו למפעל משי קטן, טיפסנו על גבעה חמודה וראינו נוף יפה וחורפי, היינו בפגודה מאד סינית ובמקדש אחר הרבה יותר בודהיסטי, מפעל להכנת יין אורז (לא משנה באיזו מדינה זה זה עדיין מגעיל מאד) היינו במפל מטורף ותמיר והיפ אפילו הלכו ממש למרגלותיו בדרך סודית ואסורה שהיפ הכיר מלפני, נכנסו לחוות פרחים שאישה חמודה מגדלת בה תותים והיא נתנה לנו *המון* תותים טעימים מאד ונכנסו גם למפעל איטריות אורז שהיו מאד טעימות!
    היום היה מאד ארוך, במיוחד אחרי שישנו רק באוטובוס כל הלילה, ושחזרנו להוסטל נרדמו לכמה שעות טובות במיטה הכי טובה בדורמס עם חלון ענק לנוף יפייפה. התעוררנו מהמוזיקה והלכנו מנומנמים לראות במה מדובר. המון אנשים, כולם מדברים באנגלית יושבים בחבורות ומפטפטים. היינו בטוחים שאנחנו קצת ישראלים מידי לסיטואציה ושכנראה נהיה רק שנינו הערב כי היה יום ארוך אבל טון שיכנע אותנו להירשם לטורניר ביר פונג שהפך אותנו לדברנים גדולים. הכרנו מלא אנשים חדשים ואפילו שהפסדנו בסיבוב השני של הטורניר (לוקחת את
    האשמה עליי) היה כיף מאד! האנשים פה מקסימים ומצחיקים ובאמת אין ישראלים אבל די מהר מצאנו שני יהודים קנדיים שידעו קצת עברית וחבורה של בנות אנגליות יהודיות שמעו אותנו והתלהבו ממש וניסו לדבר איתנו במבטא הכי גרוע שיש.
    כשמיצינו את קונגרס היהודים שנוצר שם פגשנו עוד גרמני, צרפתי ושני אנגלים מצחיקים ממש ובילינו איתם את הערב עד שאזלו כוחותינו ודידנו חזרה למיטתינו היפה מאושרים מדאלאת וממה שהיום הראשון בה הביא לנו איתו.

איזה יופי! כזו התחלה מוצלחת 🤞🤞🤞🪅🪅🪅

• Day111

צילמנו מלא הנה עוד יופי

July 2 in Vietnam ⋅ 🌧 21 °C

לאאאאאא

מדהים, לא ידעתי שהצמח נראה ככה

חחחחחחחחח ענקקקקק

lila frisher

יש גם אמא בודהה? חשבתי רק זכרים...

• Day108

יש לי יומהולדת השמחה רבה

June 29 in Vietnam ⋅ 🌧 27 °C

כבר כמה ימים שהמשפחה והחברים מהארץ שואלים מה התוכניות ליום הולדת, וכבר כמה ימים שאני קצת חסרת תשובה. עד היום שנכנסו לויאטנם לא הרגשתי שזה באמת בטוח ולא באמת סגרנו כלום. מעבר לזה הרגיש לי קצת מטופש לחגוג יום הולדת בטיול, הרי כל יום פה הוא ״היום שלי״ אז לעשות יום כיף זה קצת מוזר, כי הכל ממש כיף פה.
    על כל התחושות האלה- מזל שיש את תמיר.
    איכשהו בעזרת ההיכרות השטחית שיש בנינו הוא הצליח לתכנן לנו יום שהרגיש באמת מיוחד וכיף

ארוחת בוקר עם קפה ביצה משהו מוזר ומקומי שבמקום קצף מקציפים ביצה, בגלל שתמיר כנראה אלרגי לביצים של המזרח (לפחות לשל קמבודיה ומאז לא מנסים) טעמתי לבד וזה בטעם של בלילה של עוגת שוקולד שאמא מכינה ליומהולדת ומלקקים את המטרפים בסוף (יאמ!)
    אחכ הלכנו לשוק פרחים מדהים עם מלא סוגים ופגשנו שם מלא מקומיים חמודים ותוכי אחד מדבר. קנינו שלושה לוטוסים שהמוכרת המתוקה לימדה אותנו בדידקטיות איך לקפל את העלים בצורה מסורתית ויפה.
    אחכ למרות מהמורה קלה בדרך של הזמנת מלון מאכזבת זוכינו בביטול ומונית חינם ובשילוב כוחות עם המתנה של אימי היקרה נסענו לחדר מפנק מאד מאד במלון!
    את כל שעות הצהריים העברנו בו, משחקים בגקוזי (אפילו השתמשנו בפצצת אמבטיה שקנינו באימפולסיביות בתאילנד ביום השני בערך) ונהנים מהמרחבים.
    אפילו קפצנו בוויב יוקרתי לקניון בו תמיר רכש לעצמו מתנה ליומהולדת שלי (כי זה מרגיש ממש כמו יומהולדת לשנינו)
    בערב הלכנו למסעדה מגניבה ממש שכל המלצרים בה חרשים. קיבלנו תפריט עם הסברים איך לתקשר בשפת הסימנים- גם מילון כללי וגם מילון לפי התפריט וככה מדברים עם המלצר ומזמינים את האוכל. זה היה די מצחיק וקצת מוזר אבל ממש כיף והאוכל היה ממש טעים ומיוחד (מלא בליצי)
    וככה בערב מלאים באוכל טעים ובאלכוהול נרדמנו במיטה המפנקת ביותר.
    מאושרת ממש שהייתה לי את היכולת לחגוג יומהולדת במקום ככ מיוחד עם אדם שאני אוהבת.

תחושת החגיגיות המשיכה גם היום עקב החדר המפנק.
    אכלנו ארוחת בוקר מטורפת במלון, הסתובבנו קצת ברחובות מתפלאים מכמה הם שונים אחד מהשני, חלק נקיים וענקיים וחלק מטונפים.
    אחכ הגענו לרובע היפני ואכלנו את הגיוזות הכי טעימות שאכלנו בחיים, קיבלנו עוגת יומהולדת מפתיעה מהמלון וניסיתי פעם ראשונה להיות בסאונה (חוויה מיוחדת להזיע את חייך מרצון אבל מאד התמסרתי) וטעמנו מאכל מקומי שכלל סוג של גולאש ובאגט (כמה כיף שהיו פה צרפתים)

מחר כבר אנחנו נוסעים בלילה לדאלאת. סגרנו סליפר ראשון לטיול ואנחנו מתרגשים מאד ומלאים בתחושות חגיגה

מזל טוב שוב! תהנו מלא, תחוו את החיים ! אוהבת המון,💌💌💌

• Day107

עקיצת דבורה עם סוף מתוק מדבש

June 28 in Vietnam ⋅ ⛅ 33 °C

איך שנחתנו בויאטנם, המדינה עליה חלמנו, לקחנו מונית עם נהג שהתעקש על מונה, זרמנו איתו, בסוף הנסיעה היה כתוב 960 במונה. הכסף פה ממש קטן זה הכל באלפים אז היינו בטוחים שזה 96000 אמרנו סבבה נצא לארגיים ניתן 100000 כי אין עלינו סכום מדויק.

נותנים לו את השטר ואומר לאלא הרבה יותר. המונה זה כפול 1000 לא כפול 100 זה אומר כמעט מליון, שזה 150 שקל לנסיעה של 25 דקות- לא קורה במזרח

הוא לא הסכים להוריד אותנו ואפילו התחיל לנסוע חזרה לשדה ולהכריח אותנו לשלם על שתי הנסיעות בסוף הוא לקח אותנו לכספומט והמשיך לחייב במונה כמובן שלא היה מה לעשות אז שילמנו לו מעל מליון והלכנו למלון.

במלון שאלנו כמה עולה בדרכ נסיעה והם אמרו 250000 גג גג שזה רבע מחיר, הבחורה בקבלה שאלה אם צילמנו את הנהג או את המונית אם אנחנו יודעים איזו חברה ולא עשינו כלום מהדברים האלה ככה שהשלמנו עם האובדן וההתחלה העקומה של המדינה.

הלכנו לחדר ממש ממש מבואסים אבל לפחות זה לא פגיעה גופנית ורק כסף, עוזרים כוחות ויורדים לכיוון היציאה מההוסטל

ואז הבחורה בקבלה עוצרת אותנו
    ואומרת תקשיבו הסתכלתי במצלמות אבטחה והתקשרתי למשטרה, איתרנו את המספר של הנהג, בקיצור- הנה הכסף שלכם בחזרה והושיטה לנו 800 אלף בחזרה!

משם היום השתנה ממש לטובה והלכנו לשוק, היה שם בחור שמכר קפה והוא היה ממש מקסים וביקש שנשב איתו לשתות כי אין הרבה תיירים ואז דיברנו איתו והוא אמר שלא צריך שנקנה כלום והקפה היה ככ טעים שקנינו 200 גרם פולים והוא נתן לנו גם מכשיר לקפה פילטר בחינם והיה מקסים!

אחרי זה חיפשנו מסעדה בזרימה והגענו לרחוב צדדי שבתוכו לחלוטין קיבלנו חוויה אורנטלית ביותר והזמנו מנה שנקראת פנקייק וייטנאמי שהמלצר החברותי שלנו הסביר- צורת האכילה שלו כוללת אסיפה של פנקייק וירקות ביד אחת והנחתו בחסה ביד השנייה מה שיוצר תערובת טעמים עשירה ומהנה לאכילה

את המשך היום בילינו עוד ברחובות שקסמו לנו ובכללי היינו די מוקסמים מהכל בעיקר כשהתהלכנו בטיילת המרכזית וצפינו במופע ריקוד בבמה עצומה שממש לא היה ברור מה קורה בו אבל די נגנבנו עליו.

אחר כך הלכנו קצת על הנהר ועלינו לנוח בחדר מהטיסה המתישה. בערב נשנשנו נודלס במסבאה מקומית שהבעלים היה ממש נחמד ואדיב.

הלוטוס...💮

• Day106

פרידות ממקומית ומאנשים

June 27 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

את היום האחרון עם תומר תכננו להעביר בניצול העיר. מי ידע שכבר די ניצלנו אותה.
    כך יצא שבעיקר שוטטנו ברחובות, אכלנו אוכל טעים, שקלנו ללכת לאקווריום הגדול במזרח (יקררר), נסענו ברכבת העילית המופלאה ועברנו לישון ליד הקאווסן לחוויה מיטבית.
    הלכו גם ללומפיני, אחרי שתומר סיפר שביום וחצי שבילה לבד בעיר הלך פעמיים וראה אינספור לטאות כוח, ותמיר לא יכול לדלג על הזדמנות שכזו.
    בפארק ישבנו ואכן די מהר צפינו בהמון לטאות, שוחות, הולכות, אוכלות, וכולן קצת מפחדות מאיתנו למרות שאנחנו חמודים נורא.
    אחכ הלכנו לבית לבד בניסיון להדפיס מסמכים לויזה. אבל בית חבד כמו בית חבד לא יכולים לתת לך פשוט תשובה אתה תמיד צריך לחכות שם קצת ואם כבר מחכים מה לא תאכל? תיכננו לנשנש משהו בקטנה ובערב ללכת למסעדת יוקרה במחירי תאילנד כדי להיפרד בצורה חגיגית.
    כך יצא שאכלנו חומוס מעולה! עם גרגירים, פיתה, סחוג וחמוצים כמו בארץ.
    וואלה היה מרגש
    אפילו תומר שלפני דקה אכל חומוס בארץ אמר שהיה טעים!
    אחכ קינחנו בעמדת החטיפים מהארץ- קליק כריות וביסלי פאלפל קיבלו טעמים של מסעדת מישלן
    כמובן שאחרי היינו חייבים להישלח קצת במיטה במזגן כמו אחרי כל חומוס טוב ותומר אפילו נרדם לכמה שעות טובות (אירוע מרגש מאד מאחר והוא סובל מקשיי שינה כל הזמן שהוא פה)
    כשהתעורר לבסוף יצאנו קצת לעיר ואפילו נפגשנו עם גילי וחוצקס שהגיעו באותו יום לבנגקוק.
    ביציאה פגשנו שתי בנות שיכורות/ מסוממות ברחוב עם בחורים שהיו החברים שלהם אבל לחלוטין לא תרמו לסיטואציה, ניסנו מאד לעזור להן ואפילו לנסות להזמין אמבולנס. בסוף כמה מקומיים ממש דחקו בנו ללכת והכניסו את הבנות למונית לא לפני שדאגו להסביר לנו שאחד הבנים בכלל לא בן ושהוא אח שלה והבחורה המעולפת השנייה אחותו ושהיא בת 25 למרות שהיא לא נראתה יותר מ17. בחוסר אונים הלכנו. ואני שמחתי מאד שאני לא מטיילת לבד, שזו לא אני שם בסיטואציה הזו שלא משנה כמה אנשים ברחוב מנסים לעזור זה לא באמת אפשרי, ושהשירותים פה ככ נוראיים שאם היה קורה לי משהו ברחוב היה לוקח 20 דקות רק ליצור קשר עם האמבולנס ועוד לפחות חצי שעה עד שהוא היה מגיע ומי יודע אפ הוא היה מבין אותי. כאב לי כל כך על הבחורה הזו ופחדתי מכמה קל היה לאנשים האלה לקחת אותה בסוף בלי שתראה רופאה למרות ששמונה מערביים ניסו לעזור לה בכל דרך שחשבו.
    זו הייתה סיטואציה קשה לערב האחרון פה, ואחרי היה הרבה יותר קשה להתעלם מכל הבחורות שמדדות בקושי ברחוב.
    אחרי ניסנו קצת לשכוח ולסיים את הערב בצורה יותר נעימה, דיברנו ופטפטנו עד שכבר היה מאוחר ושעות השינה היה דלות
    מחר על הבוקר אנחנו עוברים וזה שוב מרגש ומוזר אבל גם מרגיש קצת שזה לא באמת משנה כי באמת בכל מקום פשוט כיף.
    מקווה שגם שם יהיה שמח

אמאאאאאא

חחחחח, מצחיקולה

הבית חבד באמת כזה מרשים? ראיתי את התכניות בנייה בזמנו....

Yael Botser

עשית עבודה טובה באישור המימון

• Day105

קצנבורי

June 26 in Thailand ⋅ 🌧 30 °C

אז קמים בבוקר מוקדם לנסיעה לקצנבורי , אומרים לנהג המונית שיוריד אותנו בתחנה שם אנחנו מגיעים לחלל מלא סוכני נסיעות שמציעים לנסוע לרצנבורי , צנבורי או כל עיר אחרת שהיא לא קצנבורי , לאחר סרבול קצר מוצאים את התחנה האחרונה ועולים על הואן

לאחר שלוש שעות בערך אנחנו מגיעים ומגלים שכל האוטובוסים שיוצאים משם למפלי אירוואן התבטלו ונוכל לנסוע אליהם רק מחר- לא נורא , מחליטים לנצל את העיר ולאחר ארוחה רוויות גחמות וחשקים במקדונלדס מוצאים מלון שלמרות שהעיר היא עיר פועלים נטולת חן ותיירים המלון הוא מעצבים יפיפה במחיר מצחיק.

לאחר מנוחה מהשעות החמות יוצאים לשבת במין דק צף שיש עליו גם ערסלים מעל המים ואנחנו צופים ממנו על השקיעה שגווניה נופלים על הנהר. הישיבה הייתה מלווה בבירות והיה שמח וכיף.

אחרי זה המשכנו לשוק לילה שלחלוטין היה השוק אוכל הכי מרשים שראינו עד כה בטיול ואנחנו מתחילים במסע טעימות של מאכלים מקומיים מגוונים שכוללים הרבה קמח תירס , קוקוס וטיגונים. בהמשך אנחנו אוכלים גם קצת נודלס ופירות טריים שעד אז קצת חששנו לטעום וכל התענוג הזה עולה לשנינו ביחד 13 שח לאיזה 7 מנות אוכל. יאם

בבוקר למחרת קמים ונוסעים למפלים עם הרבה מאוד תאילנדים אחרים שהיו שותפים לתוכנית שלנו. מגיעים בבוקר לאחר נסיעה פסטורלית ועוברים בין המפלים השונים שהיו ממש צלולים ורווי דגים שגם נשנשו לנו את הרגליים. בגדול בשמורה ישנם שבעה מפלים אבל לנו הספיקו הארבעה הראשונים שגם ברביעי הייתה מגלשת מים טבעית שהיה כיף לנסות

אחרי שמסיימים במפלים התחלנו במסע חזרה לבנגקוק שלקח בערך 5 שעות שבסופם אנחנו פוגשים נהג ממש חברותי אבל בקטע לא מעיק שגם עוזר לנו בלקחת את הציוד מההוסטל הישן לחדש וגם ללקט את תומר בדרך.

בערב אנחנו יוצאים קצת לקוואסן ואוכלים ממיטב האוכל המקומי ותומר אפילו מספק לעצמו דודא של מנגו סטיקי רייס בטיול (למרות שהוא לא אוהב קוקוס) , אחרי זה אנחנו יושבים בבר חביב ומחפשים הרפתקה נוספת. לאחר טיול קצר אנחנו מגלים שהליגליזציה בתאילנד הינה דבר אמיתי ואנחנו מגיעים למקום עם כמות יפה של דוכנים סופר מוסדרים ואנחנו מתלהבים מכך ואף מנסים. מבלים את המשך הערב בישיבה בחדר שנגמרת במאנצ' כיפי ומספק בבורגר קינג.

• Day105

עוד קצנבורי

June 26 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

אם התמונות לא היו ברורות אכלנו חרקים וצורף סרטון בפוסט הקודם. הנה תמונות של המפלים ולא של העיר

מקום מדהיםםםם

• Day104

יום ללא נסיעות בבנגקוק

June 25 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

לקחנו יום מנוחה בבנגקוק והאמת שכמו כל יום בעיר הוא נטמע בבליל של זכרונות וחוויות עירוניות. אולם ביום הזה היו שני אירועים מיוחדים
    הלכנו ביחד למוזיאון גדול מאד של אומנות מודרנית בשם מוקה, ששילב בין יצירות מודרניות ליצירות ישנות בצורה מרהיבה וכלל מלא תצוגות.
    הסתובבנו בין חמש הקומות שלו בסקרנות ושמחה וקצת התפעלות מהתפיסה האומנותית השונה ותהיות על כמה האזורים התפתחו והתבטאו אחרת.
    אחכ בנסיעה ארוכה הגענו אל הראמן זוכה הפרסים שאני ותמיר שמנו עליו עין כבר מהיום השני שלנו בתאילנד אבל התור תמיד היה ארוך מידי. הכוכבים הסתדרו שנסענו באותו היום עם תומר, ממלאים את הראש שלו כל הדרך שהתור יהיה שווה את זה, אבל הפלא ופלא איך שאנחנו מגיעים אנחנו מתיישבים.
    כל אחד מזמין את הראמן הנבחר ואחרי דקות ספורות כבר מתענגים על כל ביס.
    יש סיבה שזכה בפרסים ואיזה כיף שלמרות שהוא ככ יוקרתי הוא עדיין עלה רק 38 שקלים.
    אין ערב בלי חתונמי משותף והופ למיטה מתכוננים לעוד נסיעה, הפעם רק אני ותמיר כי תומר רצה לחוות גם יום לבד בעיר הגדולה.

Tal Geller

יואו לא נכון!

היינו בבנגקוק מה26

עכשיו בדרך למטוס

בהצלחה לוויטנאם! 💝

• Day102

קאו יאיי!

June 23 in Thailand ⋅ ☁️ 25 °C

אז אחרי השינה בפאק צ'ונג אנחנו קמים בבוקר במטרה לנסוע לשמורת הטבע קאו יאי שאמורה להיות רוויות פילים וגאורים (מין ביזון עצום) , בבוקר קצת מתברברים עם מיקום ההסעה שלנו ובסוף מוצאים מקום במין טנדר עם מושבים שלוקח אותנו , כמה מקומיים והרבה שקים של ירקות לכניסה לפארק.

בכניסה לפארק לוקחים עוד טרמפ בתא מטען של טנדר עד לכניסה של המרכז מבקרים שם אנחנו יוצאים למסלול של שעה בתוך ג'ונגל סבוך שמתחיל באמת בצורה חלומית ואנחנו רואים כל מיני חרקים מיוחדים, צמחים מטפסים בגבהים של 20-30 מטרים וממשיכים ללכת אל עבר המפל שמחכה בסופו.

לאחר איזו חצי שעה של הליכה מתחיל לי איזה גירוד מוזר ברגל ואני מוריד את הנעל ורואה שזה.. מלא עלוקות! מפה לשם אני יעל ותומר קולטים שיש על כל אחד מאיתנו מלא עלוקות שדבוקות אלינו והמסע הופך למסע התמודדות עם עלוקות במקום טיול נורמטיבי.

לאחר החזרה עצרנו לאכול צהריים ותפסנו טרמפ עם זוג מקומי מקסים שלקח אותנו למפל שלא הכרנו אבל לטענתם היה הכי יפה בשמורה, כמובן שהאמנו להם ונסענו איתם למפל שהמסע אליו כלל הליכה בעוד גונגל שממש אפשר לשמוע ממנו קולות של פילים וירידה של איזה 300 מדרגות אבל כשמגיעים אליו אי אפשר שלא להתלהב מהעוצמות ומהיופי שלו. אחרי זה אותו זוג גם לקח אותנו לכניסה לשמורה ומשם תפסנו עוד טרמפ למלון שלנו לאותו ערב שהיה ממש נחמד

הגענו להוסטל, התקלחנו ובתחושת חרדה קלה חיפשנו עוד עלוקות על הגוף, מבאס להגיד שאני ויעל גם מצאנו.
    בערב אכלנו במסעדה מקומית פנסית ושיחקנו דוראק בחדר מלווה בנישנושים מיוחדים מהסבן אילבן

ביום למחרת החלטנו לאכול ארוחת בוקר בסבן אילבן ומיהרנו למקום שראיתי באינטרנט ומציג את עצמו כחוות אלפקות. כשהגענו ראינו שבעצם המקום הרבה יותר מרשים ויש בו ניסיון ממש עתיר תקציב לחקות את טוסקנה- גשרי עץ, מבנים ישנים (לכאורה) , מזרקות ואפילו בתי קפה ציוריים וחוות עם טחנות קמח מלאכותיות. אבל לחלוטין השיא היה פינה מגודרת עם בערך 10 אלפקות מקסימות שמתמסרות לליטופים ושיש לידן גם 20 כבשי מרינו (שמהפרווה שלהן מכינים את הציוד לטרקים הקרים) שגם היו חמודות בקטע מוגזם

אחרי זה נסענו למעיין שהיה צלול יותר ממים מינרליים והיה לחלוטין אחד היפים והמוצלחים שהייתי בהם בטיול ואפילו בחיים שנהננו ממש לרבוץ בו ותומר אפילו הצליח חלקית ללמד אותי לקפוץ אליו ראש. אחרי איזו שעה וחצי התחילה סופת רעמים וברקים והבנו שאנחנו צריכים להתכוונן על חזרה מה שהיה שוב ממש קל ונוח (כל פעם שחיכינו לטרמפ זה לקח גג 10 דקות והתאילנדים היו ממש נחמדים ולארג'ים) ולקחנו את הואן חזרה לבנגקוק

הגענו חזרה בסביבות 5 והלכנו להתארגן במלון והחלטנו ללכת למסעדת המבורגרים יוקרתית (עם בריוש שחור כלחמנייה וייבס) ולי ולתומר היה ממש טעים (ממש ממש), ליעל פחות כי היא שוב נפגעה מהקפרי ליים הידוע לשימצה שקיים בכל מנה פה.

בערב אני ותומר יצאנו לבר מקומי שהייתה בו הופעה מקומית של זמר ברמה בינונית ביותר אבל היה ממש מצחיק כל האירוע והיינו מבסוטים לשבת בבר מקומי ואותנטי.

איזה זוג יפהההה

😘😘😘

חמודדדד

• Day100

פאק צ׳ונג

June 21 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

החלטנו לנסוע לשמורת טבע, לטייל קצת, לראות מפלים ויערות. חיפשנו משהו לא רחוק מבנגקוק כדי שלא נבזבז יום שלם על נסיעות ודי מהר מצאנו את קאו יאי. שמורה ענקית עם פילים ועוד כל מיני חיות שמסתובבות חופשי ושאפשר לעשות שם גם קמפינג.
    החלטנו לנסוע על הבוקר לפאק צונג, העיירה שליד, להתמקם שם יום אחד, לחקור את האזור ואז לצאת למחרת על הבוקר לקאו יאי ולהמשיך משם.
    לפאק צונג לקחנו אוטובוס תאילנדי מפנק, כזה עם מים ונשנושים ומלא מקום לרגליים. תוך שעתיים נעצרנו ליד מרכז מסחרי ענק והנהג צעק עלינו לרדת. היינו היחידים שירדו והאוטובוס המשיך.
    אחרי סיבוב קטן הבנו שאין ככ דרך להגיע למרכז העיר אז עמדנו ביציאה מהחניון וניסינו לחפש דרך להגיע. רכב עם שתי בנות עם אנגלית מעולה עצר לנו ושאל לאן אנחנו צריכים. הן לקחו אותנו עד להוסטל שידעו שיש במרכז ואז גם ירדו מהרכב ועזרו לנו לדבר עם הפקידה קבלה שלא יודעת אנגלית, לראות את החדרים ולסכם מחירים. הן היו מאד מאד מתוקות. אחכ המליצו לנו על מקום מערבי לארוחת צהריים ונסעו.
    אנחנו במוד הרפתקני אז כמובן שלא אכלנו במערבי והלכנו למזללה המקומית ליד.
    אחכ ניסינו להבין איך אפשר להגיע למעיינות מדהימים שמצאנו באינטרנט, די מהר הבנו שאין כרגע דרך אפשרית ושהם יותר קרובים לקאו יאי אז החלטנו לנסוע לשם אחרי השמורה.
    את הצהריים בילינו בהתרפסות בחדר, והשריית המוח במזגן.
    בערב אני (יעל כמובן) ותומר יצאנו לסיבוב בשוק ערב. איך שיצאנו מההוסטל ראינו בחורה חותכת מלא דוריאן, טרי כזה, כמו שאומרים שכדי לאכול. ואנחנו כבר חמים עליי תקופה, רוצים להבין מי זה מלך הפירות, ואיזו הזדמנות נהדרת.
    קנינו לנו את ההכי קצת שהיה אפשר והמוכרת גם זרקה עלינו עוד קצת פירות מקומיים שאנחנו אוהבים (בדיעבד היא דפקה לנו מחיר מוגזם אז אולי זה בגלל שהיא הרגישה רע, אבל עדיין חוויה).חיכינו עם השלל לתמיר והמשכנו להסתובב. בשוק היה הכל מהכל, אוכל בגדים חיות מה לא. אחרי שהאף התמלא בריחות קשים קנינו קצת נשנושים וחזרנו להוסטל שם החלנו בטעימות. בוא נגיד שדוריאן זה הרבה יותר מושי ממה שחשבנו. הטעם לא נורא וגם לא הריח שזה טרי, זה מזכיר מנגו ואננס, עם טעם לוואי של בצל.
    מוזר
    לא עפנו
    אבל לא סבלנו, אחרי הביס השלישי די מתרגלים ומחבבים.
    את שאר הערב העברנו במשחק קלפים חדש- דוארק (רוסי וכיפי מאד) ואכילת מנות חמות בטעמים משונים בהשראת סרטונים מוזרים שתומר היה רואה פעם, הוא אכל ועשה מלא רעש של יפנים.