• Day 111

מסביב לדאלאת

July 2, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 20 °C

אחרי נסיעה לילית באוטובוס הכי מגניב שהיינו בו עד כה שכלל כיסא שנשכב עד למיטה (ולא מיטה כמו בחלומותיי) טלוויזיה ושקע וויב חזק של דורמס התעוררנו מפניות חדשות לנוף ירוק ומוזיקה מקומית.
    ירדנו בחמש בבוקר לעיירה קרה (לראשונה מאז נפאל), כבר בנסיעה להוסטל התלהבנו.
    ריח של אורנים עם ניחוחות קלים של שריפות, קרירות נעימה באוויר ונופים.
    ההוסטל שלנו מוקף בעצים ועל צלע הר. היה ככ מוקדם שעוד לא היה. בו כלום אז יצאנו להסתובב ולחפש אוכל וקפה, די מהר מצאנו מקום יפייפה באזור, מנסים להסביר את עצמו בעזרת גוגל תרגם ומקבלים מבטים מופתעים שאנחנו שואלים אם אפשר אבוקדו בכריך במקום בשר, הם ווידאו איתנו כמה פעמים והיה נראה שהם בעיקר שותים אבוקדו ודי הופתעו שרצינו לאכול אותו ולא לשתות ותמיר הזמין קפה קוקוס שהתגלה כקפה עם גלידת/שייק קוקוס (מוצלח מאד).
    אחרי האוכל קבענו בספונטניות סיור על קטנועים דרך חואן. תוך כמה דקות מסוף הארוחה כבר עלינו על הקטנועים והתחלנו לנסוע מסביב לדאלאת. היפ היה המדריך שלנו והנהג שלי, הוא היה חמוד מאד ועל אף הנהיגה המעט מפחידה (שלא הייתה אשמתו באופן מוחלט כי כולם נוסעים ככ מפחיד) אהבנו אותו מאד. במהלך היום ירד די הרבה גשם, בעיקר טפטוף אבל היו חלקים שממש נסענו בתוך ענן, דבר שהפך את הנופים הירוקים אפילו ליותר קסומים ואת הנסיעה לאפילו יותר מפחידה. אבל הגשם לא עצר אותנו והיפ לקח אותנו לראות חוות קפה שמגדלים בה כל מיני סוגים ואפילו מכינים שם קפה שמכינים מפולים שהיו בקקי של סמור, קנינו כמובן וזה לא היה מוצלח לטעמי אבל תמיר התלהב, נסענו למפעל משי קטן, טיפסנו על גבעה חמודה וראינו נוף יפה וחורפי, היינו בפגודה מאד סינית ובמקדש אחר הרבה יותר בודהיסטי, מפעל להכנת יין אורז (לא משנה באיזו מדינה זה זה עדיין מגעיל מאד) היינו במפל מטורף ותמיר והיפ אפילו הלכו ממש למרגלותיו בדרך סודית ואסורה שהיפ הכיר מלפני, נכנסו לחוות פרחים שאישה חמודה מגדלת בה תותים והיא נתנה לנו *המון* תותים טעימים מאד ונכנסו גם למפעל איטריות אורז שהיו מאד טעימות!
    היום היה מאד ארוך, במיוחד אחרי שישנו רק באוטובוס כל הלילה, ושחזרנו להוסטל נרדמו לכמה שעות טובות במיטה הכי טובה בדורמס עם חלון ענק לנוף יפייפה. התעוררנו מהמוזיקה והלכנו מנומנמים לראות במה מדובר. המון אנשים, כולם מדברים באנגלית יושבים בחבורות ומפטפטים. היינו בטוחים שאנחנו קצת ישראלים מידי לסיטואציה ושכנראה נהיה רק שנינו הערב כי היה יום ארוך אבל טון שיכנע אותנו להירשם לטורניר ביר פונג שהפך אותנו לדברנים גדולים. הכרנו מלא אנשים חדשים ואפילו שהפסדנו בסיבוב השני של הטורניר (לוקחת את
    האשמה עליי) היה כיף מאד! האנשים פה מקסימים ומצחיקים ובאמת אין ישראלים אבל די מהר מצאנו שני יהודים קנדיים שידעו קצת עברית וחבורה של בנות אנגליות יהודיות שמעו אותנו והתלהבו ממש וניסו לדבר איתנו במבטא הכי גרוע שיש.
    כשמיצינו את קונגרס היהודים שנוצר שם פגשנו עוד גרמני, צרפתי ושני אנגלים מצחיקים ממש ובילינו איתם את הערב עד שאזלו כוחותינו ודידנו חזרה למיטתינו היפה מאושרים מדאלאת וממה שהיום הראשון בה הביא לנו איתו.