• Day 131

שטים בין הרים בים

July 22, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 31 °C

*דיסקליימר- אנחנו כבר לא בויאטנם אבל שכחנו להעלות את הדברים האלה אז קבלו נוסטלגיה*

ליומהולדתי שהיה כבר די מזמן תמיר המקסים תכנן לנו שייט עם לילה בהאלונג ביי, מפרץ יפייפה מלא בהרים קטנים או בעצם סלעים עצומים עם צמחייה שפורצים מתוך המים.
    לשייט הגענו מבלי לדעת איך יהיה אך עם רצון גדול שילך חלק אחרי הרבה שמועות חלוקות מאנשים שהיו.
    חוץ מאיתנו היו שני הודים חמודים שהיו בירח הדבש שלהם והשאר- ויאטנמים.
    הסירה הייתה לא גדולה ככה שלא הרגיש מפוצץ אבל האווירה הייתה מאד אותנטית. הכל היה מפנק, אבל בוויב של ויאטנם.
    כך יצא שבילינו את היומיים האלה בחדר עם נוף מדהים ומשתנה של הים הכחול ירוק וההרים, יושבים במרפסת ונהנים.
    באחת הישיבות שלנו הגיע בחורה בסירה קטנה שחתרה אלינו מאלוהים יודע איפה ומכרה בירות, סיגריות וחטיפים כמובן שקנינו ממנה כמה בירות ובקבוק מים לאחר מיקוח יפה והיא העבירה לנו את הדברים בסלסלה שמחוברת למקל ארוך כדי שיגיע לכל אנשים הסירה במידת הצורך. חוויה מעניינת ומצחיקה מאד.
    יצאה לנו גם לשחות בים ולעשות בו קיאקים (שממש השתפרנו בהם! הפעם כבר היינו מהירים ולמדנו לכוון) ולקחת סירה קטנה למערה הכי לא מרשימה בכל ויאטנם אבל כל שאר הנוף היה ככ יפה שזה לא משנה.
    לארוחות הגישו לנו רק שרצים. שונים ומשונים.
    את מרבית האוכל לא ידענו לאכול והמלצרים היו צריכים להדגים לנו איך אוכלים סרטן שלם, מה אפשר לאכול בדינון (שימו לב לא את הדיו ותמיר הבין את זה קצת מאוחר), איך עורפים לחסילון את הראש ותמיר אפילו אכל מיקס של צפרדע וחזיר מאודים בבמבוק.
    למרות שהאוכל היה שונה מאד ממה שציפינו נהננו מאד מהחוויה וידענו שהכל זה דברים שבחיים לא נקנה והאמת שגם די יקרים אז הזדמנות נפלאה.
    בערב שתינו קוקטיילים מוצלחים ומושקעים והצטלמנו עם כל הויאטנמים שהיו על הסירה בערך לבקשתם ואפילו קיבלנו בתמורה לסשן התמונות סיגר וצייסרים מאלכוהול שהם הביאו בבקבוקי מים ישנים (אנחנו ישר הנחנו שמדובר ביין אורז אבל כמובן שאחרי כמה שוטים ההודי היה צריך להפחיד אותנו שאולי זה יין נחשים וזה מסוכן אז ביררנו ולטענתם זה היה ״יין רגיל״, זה בטוח לא היה יין מענבים אבל אנחנו שלמים ובריאים אז אם זה היה נחש מה רע)

השייט היה באמת ככ יפה והחוויה הייתה ככ מצחיקה ומיוחדת שזה יזכר כעוד חוויה נהדרת במדינה שפשוט לא מאכזבת.