Lång resdag, magiska vyer o utmaningar!

July 23, 2023 in Austria ⋅ ☀️ 21 °C

Dagen började med en enkel frukost på vårt hostel och sedan en kort promenad till tågstationen.
    När vi såg hur mycket folk det var på perrongen insåg vi att vi kommer att behöva stå i 4,5 timmar…

Gick snabbt in på webbsidan för att se om det gick att boka någon sittbiljett och då visade det sig att jag bokat 4 sittbiljetter redan😂✌️

Grymt skönt att få sitta på ett överfullt tåg😅 dock visade det sig vara en kortvarig lycka när de efter en timma ropade ut att det här tåget bara kommer att gå till Villach och att det blir byte där till ett annat tåg…

Bytet gick snabbt och smidigt men fullt och här gällde inte våra platsbiljetter. Två äldre män gav oss våra platser och gick till restaurangvagnen och så fick vi en plats till. Tur vi har små barn så 4 personer kunde sitta ner (jag o Mojje turades om). Lunchpaus i Salzburg och sedan en timmes resa till Wels där vi visst råkade sätta oss i en tyst kupé🤣🙈

I Wels tänkte vi fika, ladda lite o käka middag innan nattåget mot Berlin avgår 20.50☕️🍦

Så magiska vyer vi har åkt förbi idag! Dalarna, bergen, färgerna, detaljerna och kontrasterna.
    Höga berg med någon byggnad mitt på toppen, någon som promenerade med lamor i ”koppel”, traktorkaravan (minst 20 st hann vi se innan vi kört förbi) m.m. m.m.