Sista dagen på resande fot

July 24, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 18 °C

Färja, spårvagn och buss så är vi hemma!

Kielfärjan är stor men består mest av hytter. Vi blev förvånade över det lilla utbudet som finns och får känslan av att färjan bara är transport och inte fokuserad på upplevelser.
    Danmarksbåten har betydligt större utbud i form av shopping, spelautomater och lekrum! Det finns dock gott om sittplatser👍

Det blev minidisco, middag och sedan lite kvällsmys i hytten med godis från taxfreen. En trött och glad familj somnade vid 23-00 och sov bra, tills Mojjes larm ljöd vid 6-tiden (väckte dock bara mig😂).

När familjen sov vidare köpte jag kaffe, smoothie och alldeles nybakta croissanter med chokladfyllning på soldäcket😋

Det första grabbarna säger när de kommer av färjan är:”Vad kallt det är”, ”Kan vi åka tillbaka till Kroatien?”, ”Kan vi flytta till Kroatien?!”, ”Det här är INTE sommarväder!”.

Vid ankomst till Ljungskile blev vi upphämtade av mormor och Kent och serverade köttbullar med potatismos (som grabbarna önskat)❤️

Nu ska vi försöka smälta alla intryck och se om vi kan göra en topplista över det bästa under resan (platser, upplevelser, personer, ögonblick etc.)