Satellite
Show on map
  • Day 3

    Eerste dag in Sydney

    February 6, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

    Vandaag had ik een dag voor mezelf om Sydney te gaan verkennen. Ik moest nog het een en ander regelen, zoals mijn bank account openen. Dat heb ik meteen maar gedaan zodat ik daar vanaf ben. All set and done. Ik kon nu de stad gaan verkennen. De vrouw bij de bank zei dat het openbaar vervoer hier heel makkelijk is. Ze gaf aan dat je een soort ov chipkaart gratis kon krijgen bij de meeste kiosks, en dat je er dan alleen nog geld op hoefde te zetten!

    Ik besloot om als eerste naar Bondi Beach te gaan, aangezien ik groot fan ben van het Bondi Rescue team, wilde ik dat wel eens van dichtbij bekijken. Ik ging met een bus die je direct aan het strand afzet, ideaal! Wat me als eerste opviel was natuurlijk het 'huisje' van het Rescue team. Ik heb lekker op het strand gelegen, een goed boek gelezen en nog even de zee in geweest. Het boek lezen ging niet echt, aangezien ik meer geïnteresseerd was in de acties van het Rescue team! Er was nog steeds een filmploeg bij, dus ik verwacht dat er nog steeds nieuwe afleveringen worden gemaakt.

    Nadat ik het wel weer gezien had op het strand, besloot ik om richting het Opera House en de Harbour Bridge te gaan. Het is zo bizar om dit in het echt te zien!! Ik heb het natuurlijk al 1000 x in finding nemo gezien, maar in het echt is het toch wel heel gaaf!

    Aan het eind van de middag ging ik terug naar het hostel, heb ik wat gegeten en was de dag alweer om. Na het douchen merkte ik dat ik behoorlijk verbrand was... Beginnersfout nummer 1 in Australië, niet genoeg ingesmeerd met zonnebrand. Gelukkig doe je dat maar één keer 😂
    Read more