Dag 7- De woestijnvosjes

August 22, 2023 in Jordan ⋅ ⛅ 39 °C

Na een goede nachtrust beginnen we onze dag met een typisch Jordaans ontbijt: droog brood, hummus, ei… (lekker voor één keer, onthoud dit goed). Daarna zijn we met onze Chevrolet helemaal naar het zuiden getrokken… het prachtige woestijnplekje Wadi Rum. Dit is een groot beschermd woestijn gebied. Eens aangekomen was er een beetje chaos omdat we wat laat waren aangekomen en daardoor de jeeptour niet meer ging gaan. We hebben dan een big switcheroo gemaakt en zijn rond een uur of 13 op de kamelen geklommen. Deze boys: Mich Mich (Maarten), Racemachien (Miguel), Aylan (Robbe), Susu (Joren) en Fufu (Arthur), droegen ons een uur lang door de Wadi Rum Desert. Daarna pikte Yussef ons op en gingen we richting ons Bedoeïnen Kamp waar we de komende twee nachten verbleven. Omdat het daar pokkeheet was (40+), waren we door Yussef verplicht eerst even platte rust te nemen. Na een heerlijk kaartspelletje en onze eerste theetjes (van heeeel velen) sprongen we vanachter in de Toyota en knalden we richting de White Desert. Daar wandelden we rustig rond en beklommen we een hoge rots voor een prachtig uitzicht over de woestijn! Yussef nam ons dan weer mee voor een gezellige tea (door houtvuur verhit)by sunset. Eens terug bij ons kamp dineerden we van een heerlijke kip die heel de dag ondergronds had zitten garen in een oude olieton (verrukkelijk en mals!!) gecombineerd met een groentebuffetje.
    Savonds dronken we nog een theetje aan het vuur en keken we naar vallende sterren!
    We leven nog, en zijn terug iets bereikbaarder (dus geen excuses voor afwezigheid van communicatie)
    Xx
    De Schapen