• Day 40

התרשמויות מהאי הצפוני

March 12, 2017 in New Zealand ⋅ 🌙 16 °C

אחרי כמה ימים באי הצפוני החלטתי לעדכן אותכם בכמה הבדלים ששמתי לב אליהם בינתיים בין האיים.

צפיפות אוכלוסין:
    האי הצפוני הרבה יותר מאוכלס מהדרומי. באי הדרומי אפשר לנסוע שעתיים בלי להיתקל ביותר מכמה בתים בדרך. באי הצפוני יש הרבה יותר יישובים ונתקלים בהם כמעט כל כמה דקות. צריך להגיד שעדיין הכל יחסי והייתי משווה את הצפיפות פה לצפיפות של הגליל בארץ. כמובן שברגע שאגיע לאזור של אוקלנד (העיר הגדולה במדינה שנמצאת בצפון האי הצפוני) אני מניח שהצפיפות תעלה משמעותית.

נופים:
    אין ספק שהנוף באי הדרומי הרבה יותר אפי. בנסיעה באי הדרומי כמעט תמיד רואים ברקע הרים ענקיים, מפרצים ואגמים. הכל מרגיש כמו ספר פנטזיה. מצד שני, באי הצפוני יש הרבה יותר מרחבים ירוקים ומדשאות אינסופיים. באי הדרומי אין המון צמחייה, רק קצת שיחים. מנגד, באי הצפוני הכל ירוק ומלא יערות. הנוף כאן מזכיר לי קצת את הנוף בעמקים בארץ רק יותר גדול ויותר ירוק ויותר...הכל.

מרחקים:
    האי הצפוני יותר קטן, או לכל הפחות מרגיש יותר קטן. לקח לי כ5 שעות לנסוע מהחוף הדרומי של האי הצפוני עד למרכזו. מנגד, נסיעה בהחוף הדרומי של האי הדרומי למרכזו תיקח הרבה יותר זמן.

תשתיות:
    מכיוון שהאי הצפוני הרבה יותר מאוכלס גם התשתיות בו יותר טובות. באי הדרומי המון כבישים הם רק חצץ ולא סלולים. באי הצפוני עוד לא נתקלתי בכביש לא סלול. באי הדרומי היו ימים שלמים שלא היה לי קליטה, בפרט בקמפסייטים. באי הצפוני לעומת זאת יש קליטה כמעט בכל מקום.

נגמרו לי הקריטריונים לבינתיים אבל אתם מבינים שהאיים מאוד שונים.

אגב, אחרי ימים שהייתי תקוע בפנים וכמעט השתגעתי, הגשם אמור סוףסוף להיגמר הלילה. כמויות הגשם שירדו פה הן מטורפות וגם המקומיים אומרים שזאת סופה מאוד לא אופיינית לעונה. יש מקומות שירד בימים האחרונים מעל 200ממ של גשם (שזה בערך שליש מכמות הגשם השנתית בממוצע בארץ)!!!!

העיקר, מחר אוכל לצאת ולטייל :)