Satellite
Show on map
  • Day 2

    Geland in Tehran, Iran

    September 10, 2022 in Iran ⋅ 🌙 21 °C

    Ik heb een prima vlucht gehad en kwam verder zonder problemen aan op het vliegveld. Het viel mij op dat de vrouwen in het vliegtuig geen hoofddoek droegen, totdat er werd omgeroepen dat we binnenkort gaan landen. Ineens hadden ze allemaal een doek om.

    Bij de paspoortcontrole verliep het wel een beetje raar. Het was vroeg in de ochtend en wij waren het enige vliegtuig dat geland was. De rij werd opgesplitst in Iraanse nationaliteit en buitenlanders. De Iraanse rij ging heel vlot, ondanks dat daar veel meer mensen stonden. De buitenlanders werden veel langzamer gecontroleerd. Ik had niet het idee dat ze meer moeite moesten doen, ze hadden gewoon geen zin om door te werken bij ons. Daar kwam ook nog eens bij dat de mannen die de paspoorten controleerden ineens weg liepen. De overgebleven buitenlanders en ik, nu een stuk of 10, wisten niet wat er gebeurde. Er was gewoon niemand om ons paspoort te controleren. Na 15 minuten kwam er iemand aan sjokken en die ging uiteindelijk voor ons aan de slag. Hij keek heel nors en zei helemaal niks tegen mij bij het inkijken van mijn paspoort.

    Maar nu ben ik toch echt in Iran.

    Omdat ik mijn reis geboekt heb bij een kleine reisorganisatie werd ik al opgewacht door mijn gids. Samen met hem gaan we naar het 'Nomad Huis', hun kantoor.
    Read more