Satellite
Show on map
  • Day 7

    Surfen

    March 16, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

    Wauw, wat is surfen gaaf.
    Het weer zou vandaag perfect zijn om te leren surfen. Daarom heeft Nicky een les voor ons geregeld. Deze les wordt door een goede vriend van hem gegeven, deze vriend kon ons ook een lift geven naar het strand van Famara. Dit strand is gelegen aan de westkust van Lanzarote en staat bekend om zijn geweldige golven. Het strand is wel 5 kilometer lang met hoge kliffen op de achtergrond. Een geweldig uitzicht dus. Dit wordt mijn eerste keer surfen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

    Vandaag was echt geweldig, maar ook slopend. Omdat ik nog een beginner ben moet ik in het ondiepe water oefenen, dat betekent ook de hele tijd door het water de zee in moeten lopen. De grootste uitdaging voor mij was het plaatsen van mijn eerste voet op de surfplank. Ik ben natuurlijk erg onstabiel en heb een hoop zand gehapt. Beetje bij beetje ging het beter, maar ik ben er nog lang niet. Na twee uur bezig te zijn geweest was het tijd om te stoppen en dat vond ik wel prima, was namelijk dood op.

    Naderhand hebben we onze dorst gelest en zijn we weer in de auto gesprongen terug naar Arrecife.

    Dag afgesloten met voetbal en Chinees.
    Read more