Satellite
Show on map
  • Day 66

    Mijn eigen veldwerk trips

    January 20, 2018 in Zambia ⋅ ⛅ 5 °C

    Deze week had ik mijn eigen veldwerk trips. Hiervoor ging ik met andere mee om te kijken of ze de goede netten hadden waar wij geïnteresseerd in waren. Om er meer vaart achter te krijgen ging ik dinsdag, woensdag en donderdag zelf op veldwerk! En wat was het gaaf!! We navigeerde op gps coördinaten en zo zochten we huizen waarvan we dachten dat ze netten hadden welke wij wilde testen. We kunnen niet bij iedereen aankloppen we gebruiken de huizen van een andere grote studie. Ik ging samen met Limonty, hij is zeg maar mijn directe begeleider in het project, onze fantastische chauffeur Morris en de eerst dagen ging Sibajene ook mee, want het gebied waarin we wilde kende hij goed. Omdat ik te veel mooie foto's heb van dit waanzinnige maar ook vermoeiende avontuur. Plaats ik het in verschillende series. Hier zie op wat voor wegen we rijden. Een net die hangt in een huis en waar ik een test op doe om te kijken hoeveel insecticide nog erop zit. Dit was 6 jaar oude net in een hele goede staat. Ik was echt verbaasd! De resultaat van zo'n test. Dit was het resultaat van een andere net. En hoe we met de auto zo op het terrein rijden van iemands huis en dan hallo zeggen. Haha! Ik dacht dit geeft wel een mooi idee. Daarnaast doen we nog questionnairs en zetten een muggenval voor een nacht neer.Read more