Satellite
Show on map
  • Day 80

    Huishouden: afval

    February 3, 2018 in Zambia ⋅ 🌧 12 °C

    Vandaag leek het me leuk om het te hebben over hoe afval verwerking gaat in Zambia. In Nijmegen zetten ik de vuilniszakken aan de straat. In Wageningen hebben we verschillende containers. Hier in Zambia gaat het wat anders. Ik verzamel restanten van eten bij elkaar en dat gooi ik in de composthoop. Resten tomaatjes geef ik aan de kippen want die vinden dat erg lekker. De rest van het afval is heel makkelijk, namelijk gewoon alles bij elkaar verzamelen een als ik mooie hoeveelheid heb, leg in het achterin de tuin in een gat. Papier er een beetje tussen, lucifer aansteken en lekker laten branden. Echt wel anders dan Nederland. Plastic verbranden maakt niet uit. Heel gek vind ik dat. Zelf heb ik twee keer mijn afval verbrand maar meestal laat ik het nu staan voor mijn schoonmaakster en die doet dat voor me. Hoef ik zelf niet in de vieze lucht te staan :)Read more