Satellite
Show on map
  • Day 167

    Dag van de Arbeid + het weer in Zambia

    May 1, 2018 in Zambia ⋅ ⛅ 21 °C

    Vandaag is het dag van de arbeid en dat betekend in Zambia een nationale feestdag! Jeeeeh! Alsof we er niet genoeg hebben, haha, elke maand hebben ze er wel minstens 1 gemiddeld. Vanochtend heb ik het rustig aan gedaan en aan het einde van de middag ben ik met Amanda, Sarah en Christy naar de dam gegaan voor een mooie zonsondergang en een lekker picknick. Iedereen had wat lekkers gemaakt en de zonsondergang was prachtig! Het was heerlijk en een perfect manier om een nationale feestdag te spenderen! Het weer wordt dat iets frisser en savonds moet je nu meestal wel een vest aandoen, omdat we nu langzaam naar de droge koude seizoen gaan. Hier hebben ze drie seizoen: regentijd (november-april), droog koud (april-september) en droog heet (september-november). En met het toppunt van oktober waarbij het echt wel makkelijke elke dag boven de 40 graden is. Iedereen heeft het hier over. De laatste echt regen was hier eind maart/begin april. Waarbij begin april een paar dagen echt koud was (rond de 20 graden, haha ja ik ben echt aan 30 graden gewend) en voor de rest was april heel aangenaam, ik denk elke dag tussen 25 en 30 graden. Je merkt dat de wind wat frisser wordt en langzaam wordt het steeds een beetje kouder. In juni en juli is het koudst. Ben ik mooi op tijd weg, haha!Read more