Satellite
Show on map
  • Day 178

    Macha Half Marathon!!

    May 12, 2018 in Zambia ⋅ ⛅ 18 °C

    Jaaaa vandaag was het zover! De Macha half marathon! 21,1 km of 13.1 miles (Chris is Amerikaanse dus hij zegt alles in miles en onderhand ben ik er gewend aan geraakt). Ik ben sinds december hier aan het hardlopen met Chris. Sinds maart, na mijn vakantie break toen Malou en Steven op bezoek kwamen, ben ik meer serieus gaan trainen en toen bedachten dat de halve marathon een mooi doel ging worden. Begin april kwam er een trainingsschema te pas en werd het vier keer per week serieus trainen. Door de week maximaal 8km en op zaterdag opgebouwd tot 16km. Hiervoor rende we 3x per week (dinsdag, donderdag en zaterdag). Door de week 5km en in het weekend 8km. Het hardlopen ging meestal wel erg goed. Onze laatste lange run voor de halve marathon op zaterdag 5 mei hadden we 10 miles gelopen (16km) en toen had ik het gevoel dat het me ging lukken. Vandaag was het dus zover. We verzamelde om kwart voor zeven s'ochtends, omdat het anders over dag te heet ging worden en ik wist van mezelf dat als het boven de 30 graden wordt dat ik het erg lastig ging krijgen van de hitte. En deze dagen was het opeens erg warm geworden makkelijk boven de 30 graden overdag. Ohja het is geen officiële race, maar met Chris, Eric en Carolyn (een Amerikaanse vollenteer die in de buurt van Macha woont), maar alsnog super leuk omdat het in een supere mooie omgeving is. Om zeven uur was het startschot en begonnen we. Begin was een rondje in de MRT campus en daarna begon het echt werk. Ik had ongeveer het hele parcours gerend maar in verschillende keren. Het ging erg lekker in het begin, naja tot 16km. Ging echt vanzelf, bizar eigenlijk. Bij 10 miles hadden we een drink en gel stop voor extra energie. Daarna moest ik er echt inkomen en was het een stuk zwaarder geworden. Gelukkig kende ik de laatste 5km heel goed dus wist ik precies hoe ik terug moest en kon ik mooi op mijn eigen tempo terug. Na 2 uur en 10 mooi minuten ben ik gefinished als derde van de vier, haha. Was echt een goed gevoel, maar ik was ook echt op. De hele dag ben ik moe geweest. Daarna hadden we met z'n allen een heerlijk Amerikaans ontbijt en s'avonds een feestmaal! Heerlijk! En een mooie afsluiting van de dag! Ik wil nog zeker een keer een officiële halve marathon lopen.Read more