Satellite
Show on map
  • Basisschool Congjiang dag 2

    July 22, 2019 in China ⋅ ⛅ 29 °C

    Vanochtend ben ik om 7 uur uit bed gegaan. Ik ben onder de douche gesprongen en voelde me weer een heel stuk schoner. Na het douchen heb ik mijn wasteiltje laten vollopen en ben ik buiten in de ochtendzon gaan wassen. Die kleding kun je na een dag echt niet meer aan.

    Om 8:30 zijn we gaan ontbijten aan een lange tafel. Het was droog brood, maar het vulde in ieder geval goed.

    Na het ontbijt hebben we een groepsfoto gemaakt en zijn we in de bus gestapt.

    1,5 uur later kwamen we aan bij de school. Vanaf daar zouden we naar een boerderij lopen om daar te werken. Toen we 5 minuten onderweg waren, werd ons verteld dat we toch met de bus erheen gingen. Dus we zijn weer terug gelopen en we zijn met de bus weer vertrokken.

    Op het land moesten we al het onkruid tussen de "herbal trees" uithalen. Het was zwaar werk om te doen in de volle zon, maar wel hielpen de lokale mensen er enorm mee. Je moest wel goed opletten dat je genoeg dronk, want door deze hete temperatuur en geen airco droog je erg snel uit.

    Nadat we 1,5 uur op het land hebben gestaan zijn we teruggegaan naar de school. Daar hebben we geluncht, dit keer gelukkig geen bonen, en daarna hebben we naar een kleine voorstelling van de kinderen gekeken.

    Even later zijn we in de bus gestapt om naar lokale mensen te gaan en te kijken hoe ze hier leven. Het was indrukwekkend om te zien waar ze woonden, al helemaal toen ze vertelden dat ze het huis zelf hebben gebouwd.

    Hierna zijn we naar de school gegaan en hebben daar spelletjes met onze groep gespeeld.

    Het avondeten was ook weer op de school en bestond uit rijst en een hele kip... je had een soort soep waar alles van de kip in dreef. En dan bedoel ik ook alles. Koppen, nieren, galblaas, poten, ballen, alles.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel zin begin te krijgen in Nederlands eten.

    Na het eten zijn we direct in de bus gestapt en zijn we (al zingend) terug gereden naar het hostel.

    Daar hebben we gezellig buiten gezeten. Uiteindelijk zijn we om 23:00 gaan slapen.
    Read more