Transport dagen!

July 19, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Vi startede tidligt ud med at få pakket tasker til Washington. Derefter tog vi morgenmad på hostellet, de sidste youghurter og brød skulle spises. Så fik vi pakket de sidste ting og tjekkede ud af hostellet. Vi tog med the subway helt ind til den anden side af Manhatten (vi boede ude i brooklyn) hvor fra der kørte en bus til Washington. Vi var der i god tid og bussen var vidst lidt forsinket, vi steg på en dobbeltdækker med kurs mod Washington, turen tog 5 timer. Så det er jo næsten samme tid det tager fra københavn til holstebro med rødbillet! 😅 vi fik snakket lidt med dem derhjemme, så en film og spillede lidt på telefonen. Da vi nåede frem fandt vi ud af den kørte os til Washingtons "hovedbanegård" super flot, gammel bygning, kæmpe stor. Vi skulle ud og lidt ned af en vej for at komme til et stoppe sted hvor fra vi kunne komme med en bus næsten helt ud til hostellet. Her i Washington koster det 1 dollar at køre med bussen uanset hvor langt du skal, det er godt nok noget billigere end de 3 dollar for the subway i New York! 😄 vi gik så fra bussen op til hostellet, som er et form for rækkehus. Her skal man tage skoene af inden man går ind og de gør meget i at man skal socialisere med de andre på hostellet. Vi fik en lille rundvisning og derefter fik vi bagagen på plads og gik ud for at finde noget aftensmad. Vi fandt et burgersted ikke så langt herfra. På vej hjem fandt vi ud af vi har to købmænd rigtig tæt på, det er meget rart. Nu vil vi sove, i morgen venter en lang dag med sight seeing og gratis pandekager til morgenmad her på hostellet. Godnat alle sammen! 😄😉😴Read more