Satellite
Show on map
  • Day 7

    Anden dag i Washington.

    July 21, 2016 in the United States ⋅ 🌙 25 °C

    Vi stod lidt senere op i dag, og fik pandekager og rice puffs (Charlottes yndlings) til morgenmad. Derefter skulle vi have styr på hele den her bil situation. Jeg fandt ud af at på den anden side af vandet/floden var det en anden stat. Så jeg ringede til deres DMV kontor, der var det intet problem at få registreret bilen med et internationalt kørekort. Samtidig kontaktede Charlotte Kilroy derhjemme i Danmark for at høre om de kunne hjælpe med en lejebil. Vi snakkede så frem og tilbage om hvad vi skulle gøre leje eller købe. Økonomichefen (Charlotte) Som har lagt budget for turen, meddelte at der var nok ekstra penge i budgettet til lejebilen. Vi blev dermed enige om at vente med bilkøb til vi kom til Californien så vi kunne få mere tid til sight seeing i Washington i stedet for at gå på bil jagt. Så var der styr på bil. Så kiggede vi på moteller, hostel og hoteller til philadelphia, Niagra Falls, Chicago og Panama. I Panama er det lidt billigere at bo så der fik vi bestilt et hotel med pool og morgenmads buffet, med gode anmeldelser. Så det bliver godt at komme på 4 dages badeferie efter en måneds roadtrip! 😅 Jeg fik også lige snakket lidt med mor, Matilde, moster, bedstemor. Yunus og Sofia, det var meget hyggeligt! 😊 Vi blev først færdig med alle de praktiske ting lidt over middag, så vi besluttede at tage en stille dag. Vi tog bussen ind til M street hvor der lå en del butikker i den ene ende, rigtig hyggeligt. Så gik vi langs den hjem og holdte ind og tog pizza med hjem til aftensmaden på vejen. Vi satte os så op på tagterassen og spiste, og fik kigget på outlet butikker på turen. Der er godt nok mange bare fra Philadelphia til Chicago tror jeg vi allerede har fundet 5-8. Det er ikke bare butikker det er butikscentre, med alle mulige butikker og mærker med rabatter. Så nu er vi i hvert fald forberedt på den næste uge. 😅 Her til aften fik jeg lige omrokeret lidt i min bagage efter utallige opfodringer fra Charlotte, så jeg nu 100% ved hvor alt er. 😅 Det begynder langsomt at gå op for mig det ikke kun er ferie jeg er her for. Men om 2 måneder starter et helt års skoleophold i Californien, det er vildt!! Men først vil jeg nyde 2 måneder on the road med Charlotte! 😄 I morgen står den så på en laaaaaaang sidste dag med sightseeing i Washington, det skal nok blive godt! Så nu vil jeg i seng, godnat!😄😴😴Read more