Turen gennem Death Valley.

August 16, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi glemte at sætte vækkeuret, så vi kom lidt senere op end beregnet. Vi fik pakket bilen og fik morgenmad og kom afsted omkring 9 på trods af vi glemte vækkeuret.

Vi kørte mod Death Valley som er kendt for at ligge lavt, og have ekstremt høje temperaturer. Vi kom også forbi et skilt hvor der stod man skulle slukke for aircondition de næste 20 miles for at undgå overophedning af bilen. Vi stoppede ved en enkelt udkigspost, hold da op det var varmt. Det varmeste sted var der i følge gps'en 42 grader og det er sol lige på uden skygge eller skyer. Vi kørte turen gennem Death Valley et smukt bjerg landskab. Der var også lidt køren på små veje op og ned af bjergene.

For at undgå den værste trafik stoppede vi i en lille by udenfor LA, hvor vi tog i Wallmart for at se efter en slags luftmadras til at ligge ude i poolen med i Panama, samt en billig sportstaske til de ting der ikke kan være i min kuffert, nu alt ikke længere er i vakum poser. Vi fandt en taske, men ingen luftmadras. Så vi kørte videre i det næste store supermarked, som nærmere lignede et varehus. Her skulle vi have et gæste medlemskort for at handle, så det fik vi. Dog ikke til nogen nytte, de havde heller ikke sådan en luftmadras. Men de havde et lille hjørne med en slags kantine, lidt ligsom de har i bilka man kan få pizza, sandwich og hotdog. Her købte vi aftensmad for at trække tiden lidt og undgå myldretiden i LA.

Derefter kørte vi ind mod hostellet i LA. Trafikken var ikke så slem, kun for dem på vej ud af byen, der var der lang kø. Vi havde lidt svært ved at finde hostellet, skiltet var ikke så tydeligt. Vi fik tjekket ind og satte os på værelset og fik styr på hvor vi i morgen skal hen og se på bil. Så gode råd til hvad vi skal se efter modtages gerne!!
    Så hele dagen i morgen skal bruges på at se på biler og gøre klar til at flyve til Panama torsdag formiddag. Så nu vil jeg sove, godnat! 😄😴😴
    P.s. Et af billederne herunder viser vores nye bil vi skiftede til i LA.