Satellite
Show on map
  • Day 45

    Fødselsdagen

    August 28, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

    Jeg blev vækket af Charlottes skønne røst, hun vækkede mig med fødselsdags sang. Hun havde en gave med et fint kort til mig, det var lækker Rocky Mountain chokolade. Hun havde også købt en badge til mig, der stod #Birthday girl. Den skulle jeg så have på hele dagen. Så kom der ellers opkald fra en masse derhjemme mor, bedstemor og Matilde, desuden lå der en masse beskeder på min telefon. Dejligt der er så mange der tænker på en. Vi fik gjort os klar og fik lidt morgenmad, inden vi kørte ind mod Santa Monica beach. Vi fandt parkering i et parkeringshus inde ved et sted hvor de udlejede cykler. Vi gik ned og lejede to cykler, der havde en lille kurv foran og en lås, så vi kunne stille dem et sted og gå lidt også. Vi cyklede først hen til et lille marked og trak cyklen ned igennem, det var dog ved at lukke, så der var ikke så meget at se længere. Derefter cyklede vi ned til stranden, hvor der var en cykelsti hele vejen ned langs stranden. Første stop var i starten af stien hvor vi fik bikini og solcreme på. Vi cyklede ned til en grøn plet hvor vi satte os, med medbragt frokost på et tæppe og nød vejret. Derefter kørte vi videre ned forbi Venice Beach. Dernede stoppede stien og man skulle langs vejen et stykke for at cykle videre af den. Så vi besluttede os for at stille cyklerne her og gå ned og dyppe fødderne i stillehavet. Der var mange langs stranden, vi havde dog fundet et mindre befolket sted, så da vi havde dyppet fødderne lagde vi os lidt på stranden. På google maps fandt jeg et sted der hed ”The cows end”, hvor de havde kage, så jeg kunne få en lille fødselsdags kage til eftermiddags kaffe. Her gik vi op og fik en chokolade muffin. Så cyklede vi hen til det der skulle have været et mini Venedi i LA men som kun blev halvt færdiggjort. Det er nu et lille område med et par kanaler ned mellem husene i et villekvarter. Videre derfra cyklede vi ned til et område på venice beach med en masse små butikker og boder. Her satte vi cyklerne og gik lidt ned ad vejen. Der skete en masse, et band stod og spillede, med en guitarist der spillede med munden. Vi var inde i en forretning og kigge og pludselig kommer ekspedienten hen og spørger om det er min fødselsdag, han sagde tillykke og stak mig en dollar. Det var specielt. Derefter gik vi tilbage til cyklerne og cyklede tilbage til udlejningsfirmaet. Vi gik op til bilen, hvor vi havde vores fine kjoler, make up og parfume med til middagen. Så vi fik dresset os up, og gik ned for at få aftensmad. Jeg havde valgt Forrest Gumps resturant. Vi fik en rigtig lækker middag. Først fik vi en ret med kartoffelmos, stegte rejer, stegt fisk og et spyd med grillede rejer og grøntsager. Til dessert fik vi en fancy alkohol fri drink, med et glas vi måtte beholde med lys i bunden, desuden fik charlotte et stykke af en brownie kage med karamel og jeg fik en tallerken med tre slags kage. Inden desserten blev serveret kom vores tjener hen med en muffin med et lys i og bedte mig om at rejse mig op og så fik jeg kagen. Han spurgte om mit navn og råbte derefter ud i hele resturanten at jeg havde fødselsdag og så sang de alle sammen fødselsdags sang for mig. Jeg blev helt rød i hovedet, men det var nu meget sjovt. Vi gik op til bilen og kørte hjem. Nu vil vi sove og i morgen står den på Hollywood tur i bil, ud og spotte kendte! Godnat! 😄😴😴Read more