Bukit Lawang, Noord-Sumatra

July 28, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Daar zitten we dan, in de jungle! De afgelopen twee dagen hebben we een jungle trek gedaan met overnachting in de jungle en het is een van de vetste dingen die ik ooit gedaan heb!

We hebben super veel orang oetans gezien, denk wel een stuk of 12! We hebben één wilde gezien, en de rest was semi-wild, die zijn namelijk al gewend aan mensen. De tocht zelf was redelijk zwaar, want het was constant klimmen of afdalen. Gelukkig hadden we genoeg rustmomenten en kregen we erg lekker eten (vooral veel fruit!)

Ook hebben we nog andere diersoorten gezien, de grijzige aap op de foto is een Thomas Leaf Monkey en deze komen ook alleen in Sumatra voor!

In de jungle sliepen we in een schattig kamp langs een beekje samen met nog wat andere mensen die ook een trekking deden. Daar zagen we ook nog een grote varaan de rivier oversteken. We hebben trouwens ook verassend lekker geslapen daar!

Als afsluiting van de trekking hebben we geraft over de rivier die uiteindelijk weer uitkwam bij ons guesthouse.

Het was een super mooie ervaring en nu hebben we nog twee dagen in Bukit Lawang om weer een beetje bij te komen van dit avontuur!