Satellite
Show on map
  • Day 4

    Ljubjana

    July 14, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 30 °C

    Vandaag staat Ljubljana op de planning! (De hoofdstad van Slovenië, hoevaak ik dat al wel niet heb moeten vertellen de afgelopen twee dagen)

    De reis van Bratislava naar Ljubljana duurt 7,5 uur.
    Mijn eerste trein had ik bijna gemist doordat niemand in Bratislava het openbaar vervoer leek te begrijpen, en het onduidelijk was welke bus ik nou eigenlijk moest nemen.
    Dan maar 50 min lopen met een backpack van 17kg
    (Op een wonderbaarlijke wijze gaat mijn backpack steeds voller zitten? Tot het punt dat hij nu nog maar net dicht kan.)

    De trein reis van wenen naar Ljubljana was een mooie reis! Tot 10 minuten van het eindpunt bevond de trein zich continu tussen de prachtige bergen.

    Aangekomen in Ljubljana heb ik ingecheckt in mijn hostel en ben ik de stad in gegaan om wat te eten.
    Op dit punt leef ik 24 uur lang op een paar oude Oreo koekjes en een fruit-bar.
    Lopend door de stad merk ik op dat Ljubljana erg klein is, voornamelijk voor ene hoofdstad.

    Vervolgens terug gegaan naar het hostel om even op de kamer te chillen.
    Hier ontmoet ik mijn kamergenoten welke allemaal erg leuke mensen zijn.

    Met twee hiervan ben ik een rondje gaan wandelen om vervolgens wat te gaan eten, dit was gezellig.
    Een van de twee meiden komt uit Ierland, en ondanks dat ik dacht dat mijn engels best oké is kon ik haar erg lastig verstaan. Haha

    Voor de rest van de avond zijn we in de tuin van het hostel met alle kamergenoten wat gaan drinken, hier speelde een bandje!
    Read more