Satellite
Show on map
  • Day 3

    Bratislava

    July 13, 2022 in Slovakia ⋅ ⛅ 30 °C

    Vandaag staat Bratislava op de planning!

    Voor de treinreis toch nog maar even een mondkapje gekocht. Deze heb ik dus echt niet gemist!
    De treinreis naar bratislava duurt iets meer dan een uur.

    Bij aankomst in bratislava ga ik direct naar mijn hostel om mijn tas te droppen.
    Dit hostel is stiekem wel een van mijn nachtmerries, exact wat je je bij een fout studentenhuis voor kan stellen

    Vervolgens ben ik een rondje door Bratislava gelopen, zo bezoek ik onder andere the blue church, bratislava castle en bewonder ik de street art.
    Als snel kom ik er achter dat ik de meeste bezienswaardigheden al gezien heb, en er op wat struinen na weinig te doen is.
    Hierom vertrek ik rondt een uurtje of 2 naar Devin castle, een kasteel wat boven op “a masssive rock” ligt.
    Helaas kom ik er na 45 min reizen achter dat deze exact vandaag gesloten is i.v.m. werkzaamheden

    Hier heb ik aan het water wat geluncht en ben weer terug gekeerd naar de stad.

    In de avond heb ik op een rondje door de stad lopen na weinig gedaan.
    Mijn hostel is een “party hostel”, maar aangezien morgen om 04:30 de wekker gaat om naar Ljubljana te gaan besluit ik om bijtijds naar bed te gaan.

    Hier waren mijn kamer genoten het schijnbaar niet mee eens dus ben ik die avond/nacht meermaals wakker gemaakt met de vraag wat ik in vredesnaam in bed aan het doen was.

    Overal was bratislava leuk voor een dag tripje, maar daar houdt het wat mijn betreft mee op.

    (De bedden waren ver-schrik-ke-lijk. Het was een stuk schuim van 5-10 cm met daaronder een plank als lattenbodem.
    Na vannacht weet ik in ieder geval zeker dat er inderdaad botten in mijn lichaam zitten)
    Read more