Satellite
Show on map
  • Day 20

    London

    July 30, 2022 in England ⋅ ☁️ 27 °C

    Goedemorgen!
    Vandaag gaat de wekker om 03:00! Om 06:30 heb ik mijn vlucht naar London

    Naar het vliegveld ga ik met een taxi, er gaat om dit tijdstip namelijk geen openbaar vervoer naar het vliegveld.
    Dit ritje van 40 minuten kost mij €30, en de taxichauffeur neemt ook een rol als gids aan.
    De gehele rit verteld hij over de stad en de omgeving hiervan

    Ik vlieg met RyanAir en de vlucht gaat snel aangezien ik de gehele vlucht slaap.
    Van het vliegveld naar mijn hostel is het nog een aardige rit wat maakt dat ik om 13:00 aan kom in mijn hostel.

    Ik drop mijn backpack en ga direct de stad in.
    Ik neem de tram naar Oxford street en loop hier en in de omgeving een aantal uur rond.

    Om 17:00 kom ik terug aan in het hostel. Hier ontmoet Cem (komt uit Turkije, woont in Canada) we besluiten samen de stad in te gaan.

    We lopen rond in onder andere China Town en eten wat.
    Zo kopen we een poke bowl, eten we Ben&Jerry’s ijs en delen we een fish and chips.

    Tijdens het verkennen van de stad komen we een straatact tegen. Deze man is een comedian en doet een act met onder andere vuur een messen. Hier zitten we 40 minuten naar te kijken.

    Aan het eind van de act vraagt deze meneer van zelf sprekend om geld.
    Ik vertel Cem dat ik hiervoor betaald aangezien hij voor de ijsjes had betaald.
    Ik loop naar de meneer toe, en vertel hem dat ik graag wil pinnen aangezien ik nog geen pond op zak heb.
    Cem verteld dat £15 een redelijk bedrag is en ik vertel dan ook aan de man dat dit het bedrag is wat ik wil pinnen.
    Nadat ik betaald heb loop ik weg en de man roept het volgende;
    “This millennial just tipped me £50”
    Drie keer raden… ik had zojuist daadwerkelijk £50 gepind bij deze lieve man.
    Dat komt neer op €60!

    Na dit mooie vooral vond ik het mooi geweest voor de dag. Vandaag ben ik om 23:00 naar bed gegaan
    Read more