Java/Bali 2019

A 18-day adventure by Marjolein Read more
  • 190kilometers

Jakarta/Bandung

September 11, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

Onze dag begon vroeg, half 6. Koffer klaar maken want die moest om 06.00 uur buiten de kamer gezet worden zodat die door de bell boys opgehaald konden worden. Wij naar beneden om te ontbijten want we gingen om 07.00 uur weer verzamelen in de lobby om met de bus richting bandung te rijden. Het vroege tijdstip was vanwege de mogelijke files. Onderweg hebben we een stop gedaan voor koffie/thee/cappucino met appelgebak. De rit duurde weer lang. Eenmaal aangekomen in Bandung zijn we lekker gaan lunchen. Na de lunch reden we naar een muziekschool voor een anklung voorstelling. Natuurlijk waren we weer iets te vroeg dus kregen we een rondleiding over hoe de anklung gemaakt werd. Rond 15.15 uur konden we de arena in om een plekje te zoeken voor de voorstelling. Wat was de voorstelling geweldig!!!!!! Wat een mooie klanken. We hebben zelf ook mee mogen doen. Kippenvel!!!!
    Na de voorstelling die 2 uur duurde gingen we naar ons hotel. We hebben een prachtige suite gekregen. Helaas te laat om nog ff te zwemmen. Het eten was lekker. De dag was vermoeiend dus hup naar bed want de vlgde ochtend was het 06.00 uur op staan.

Bandung

September 12, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag stond ons wekkertje weer rond 06.00 uur. Half 7 aan het ontbijt. Heerlijke pancakes fruit etc gegeten. De zon scheen al weer heerlijk. Rond half 8 was het verzamelen in de lobby voor een dagje naar de ere velden en een theeplantage. Vlakbij de ere velden stopte de bus om ons af te zetten. We moesten via een smal gangetje naar de achteringang van de velden lopen. De ere velden waren weer indrukwekkend. Je werd het stil van. Wat een jonge leeftijden en veel jonge kinderen die in die tijd van oorlog gesneuveld zijn. Triest gewoon.
    Na dit uitstapje weer de bus in voor een 2,5 uur durende rit de bergen in naar de thee plantage. Daar aangekomen eerst naar het graf van de vroegere eigenaar. Die lag op zijn favorieteplekje op de plantage begraven.
    In het grote plantage huis kregen we weer koffie/thee/cappuccino mrt een heerlijke chocoladecake. Volgens Sonya werd het deze vakantie, elke dag een SAS dag!!!!!😂😂😂. Na de koffie door de tuinen heen gestruind en richting het "dorpje" waar de medewerkers wonen en kinderen op school gingen.
    In het plantage huis kregen we weer een lekkere lunch waarna we uiteindelijk weer terug gingen naar het hotel. Daar moesten we onze koffers weer klaar maken voor vertrek. De koffers gingen al eerder met de bus weg aangezien ze niet mee konden op de trein morgen. Wij hebben morgen een treinrit van 7 uur voor de boeg.

Treinreis bandung/yogyakarta

September 13, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 29 °C

Dagje treinreis van 7,5 uur ppppffffff.......
    Ons wekkertje stond weer om 6 uur. Half 7 aan het ontbijt want om half 8 gingen we in 2 busjes naar het station waar we de trein namen naar yogyakarta. Best wel een nette trein met stoelen die je kon verzetten qua rugleuning, prima beenruimte, klaptafeltje uit de zij leuning en konden super naar buiten kijken. Airconditioning was er ook. Half 9 vertrok de trein. Rond een uur of 10 kregen we van Sonya koffie/thee/cappuccino met heerlijke blueberry cake. 'S middags kregen we een lunch in de trein bestaande uur nasi goreng kip ei en wat vlees en kroepoek. Als de trein even bij een station stopte stapte we ff uit om de benen te strekken. Onderweg prachtige natuur gezien.
    Rond 4 uur waren in yogyakarta aangekomen waar de bus al op ons stond te wachten. Eenmaal in het hotel gekomen zijn we ff gaan zwemmen maar niet te lang want het zonnetje ging al onder. Van avond héérlijk gegeten in het hotel. Nu maar weer slapen morgen is het vroeg dag!!!