Indonesia
Pangarang

Omgeving Bandung

July 27, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 25 °C

We beginnen vandaag bij Anklungschool Pak Udjo. Dat blijkt een echt feestje met traditioneel poppenspel (wayang golek), verschillende Indonesische dansen en samen muziek maken op de anklung en samen dansen.
      Onderweg naar Kawah Putih (bijzonder vulkaanmeer in de bergen) brengen we nog een bliksembezoek aan Gedung Saté (het midden vh gebouw heeft de vorm ve satéstokje). We lunchen op aanraden van onze chauffeur bij een lokaal restaurant vlakbij Kawah Putih. Als we terugrijden vanaf Kawah Putih ziet Nick een Hanoman aap in de boom. Volgens de chauffeur echt een zeldzaamheid: "You are very lucky!" Aan het einde van de middag stoppen we ook nog bij prachtige theeplantages. 's Avonds gaan we opnieuw uit eten bij Braga Premai, want dat beviel gisteren prima qua eten en live-muziek.

Bekasi - Bandung

July 26, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag hebben we twee goede doelen bezocht waar we via Ellen van de Brink (Stichting werkgroep '72) mee in contact zijn gekomen. Eerst bezochten we weeshuis Pa van der Steur en daarna DARE, waar ze kinderen aan protheses helpen. Daarna ging de reis door naar Bandung.Read more

Bandung

September 7, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Next stop: Bandung
      Vanmorgen om 08:00 zijn we vertrokken vanaf het hotel. Na een busrit van ongeveer 4 uur komen we aan bij onze lunch spot 'Saung empang'. Een schattige eetplek op het water. Even getoiletteerd in een gat in de grond en we kunnen weer door naar de thee plantage, thee fabriek en een waterval. Na een tour en een kopje thee zijn we door gereden naar de hot springs, een paar baden met warm water vanuit de vulkaan (nog altijd actief en rokend). Vanavond overnachten we in het Mutiara hotel in Bandung. De beste stad in java om te stappen. Die kans kunnen we natuurlijk niet laten lopen, we gingen naar de black mockingbird..Read more

Bandung

September 8, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Een rustige start. Vandaag chillen we bij het zwembad. We kregen horen dat we de vulkaan mt bromo hoogstwaarschijnlijk niet kunnen beklimmen ivm bosbranden, een hike van een aantal uur waar waar we de zonsopkomst zouden bekijken met een temperatuur van 3°C
      Zometeen gaan we met zn allen eten, morgens treinreis van 7 uur. Naar Yogyakarta. We overnachten de komende 3 nachten in het Grand Rosela hotel. Vertrek tijd rond 06:00, op tiet noar berre!!

We hebben gegeten bij een restaurantje met live muziek ik nam 'lontong cap gomeh'. Een soep met rice cakes, kip, groente, bonen, ei en tempeh. Op de terug weg heb ik bij een kraampje Martebak gehaald, een dikke pannekoek/cake met chocolade, kaas, pinda's en banaan

Jakarta/Bandung

September 11, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

Onze dag begon vroeg, half 6. Koffer klaar maken want die moest om 06.00 uur buiten de kamer gezet worden zodat die door de bell boys opgehaald konden worden. Wij naar beneden om te ontbijten want we gingen om 07.00 uur weer verzamelen in de lobby om met de bus richting bandung te rijden. Het vroege tijdstip was vanwege de mogelijke files. Onderweg hebben we een stop gedaan voor koffie/thee/cappucino met appelgebak. De rit duurde weer lang. Eenmaal aangekomen in Bandung zijn we lekker gaan lunchen. Na de lunch reden we naar een muziekschool voor een anklung voorstelling. Natuurlijk waren we weer iets te vroeg dus kregen we een rondleiding over hoe de anklung gemaakt werd. Rond 15.15 uur konden we de arena in om een plekje te zoeken voor de voorstelling. Wat was de voorstelling geweldig!!!!!! Wat een mooie klanken. We hebben zelf ook mee mogen doen. Kippenvel!!!!
      Na de voorstelling die 2 uur duurde gingen we naar ons hotel. We hebben een prachtige suite gekregen. Helaas te laat om nog ff te zwemmen. Het eten was lekker. De dag was vermoeiend dus hup naar bed want de vlgde ochtend was het 06.00 uur op staan.

Pangarang