Thomas Holmér

Joined November 2015

Weinweg

May 24 in Austria ⋅ ☀️ 20 °C

En dag fylld med strålande sol och mycket vandring. Vi tog weinweg som är en 7 km vandring dedikerad till vin och vinproducenter. Leden går genom 25 vinproducenters vinodlingar. En magisk vandring fylld med information och alla möjliga installationer efter vägen. Obeskrivllig vackert!!

Schloss Haindorf

May 23 in Austria ⋅ ☁️ 13 °C

Blev en lagom förflyttning på ca 1 mil till en ställplats bredvid ett slott med egen vingård. 12 euro för ställplats med fri tillgång till deras spa anläggning med bastu, ångbastu och relax. Helt fantastiskt!
    I Landenlois finns det 25 vinproducenter med egna vingårdar, så det är ett mecka för vinälslare.
    Vi gick en snabb stadstur som avslutades på Steiningers vingård där vi shoppade loss..

Heuriger Baumgartner Höhe -Fam.Blaim

May 22 in Austria ⋅ 🌧 13 °C

Kort körning med Google maps som guide. INTE en bra vägvisare!! Tog oss fel in på de minsta gatorna man kan tänka sig. Var tvungen att vända och backa åt alla håll innan vi hittade rätt. Men till sist hittade vi till restaurangen där vi kunde stå för en gratisnatt.
    Vi åt middag där. Ett ord: KÖTT!! med knödel. INTE min smak..Read more

Burgruine castle

May 21 in Austria ⋅ 🌧 13 °C

Helt underbar dag. Ätit en tre rätters middag uppdelade på tre olika ställen, vandrat genom Durnsteins smala historiska gränder, samt gått en miljon trappsteg upp till Burgruine slottsruiner. Fulländad dag

Österrike

May 20 in Austria ⋅ 🌧 18 °C

Mer småbyar och lite regn hittade vi oss över gränsen och in i Österrike. Ganska nära gränsen ligger Durrstein. Staden ligger precis vid floden Donau och är magiskt vacker, inramad av vingårdar. Här stannar vi nog några dagar

Dasny camping

May 19 in Czech Republic ⋅ ⛅ 18 °C

Från Karlovy Vary åkte vi rakt ned genom Tjeckien och passerade en massa små byar på vägen. Vi stannade till i en helt underbar liten stad med en mysig stadskärna med ett slott. Hittade en camping nere vid vattnet där vi stannade över. Fint läge men iskalla duschar..

Karlovy Vary Tjeckien

May 17 in Czech Republic ⋅ ⛅ 14 °C

Efter att ha kört lite serpentinvägar från den tyska sidan över till Tjeckien kom vi fram till Karlovy Vary. En otroligt vacker sagostad med byggnader som kulisser. Små gator kantade med affärer och uteserveringar. Här ska vi stanna två nätter.

Gustrow ställplats Hotel Am Tierpark

May 14 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

Färjan över från Gedser till Rostock gick fantastiskt bra med kanonväder hela vägen. Inte varje dag man kan sola på däck!!. Sedan 5 mils körning till Gustrow. Hotellet har anlagt en ställplats utanför sitt hotell med el och dusch mm. Själva hotellet ser ut att vara taget från DDR på 50 talet.. men ställplatsen är helt ok
    Vädret är verkligen fantastiskt med sol som man aldrig sett på länge..

Never miss updates of Thomas Holmér with our app: