April - May 2017

Hemma igen

May 20, 2017 in Sweden ⋅ ⛅ 9 °C

Nu är vi äntligen hemma igen efter 24 dagar på äventyr. Så otroligt mycket vi har fått vara med om under alla dessa dagar. Allt har fungerat fantastiskt bra utan några som helst bekymmer. Men sista dagen hade vi verkligen tur i oturen. Ett fäste i den näst minsta av de tre takluckorna på husbilen var sönder redan när vi åkte iväg. Vi tänkte att detta inte var någon panik, utan att vi skull fixa detta när vi kommit hem. Någon gång efter Gävle blåste den upp av sig självt. Vi tänkte inte så mycket på det utan stängde igen den bara. När vi passerade Sundsvall hände detta igen. Bekymtet denna gång var att samtliga fästen då gått sönder, vilket medförde att luckan blåst loss och landat någonstans vid hylla G30 bredvid bokhyllan Billy på Ikea😲
    Bara att tejpa igen hålet och ringa och beställa ny lucka för montering. En himla tur att detta hände på väg hem och så förhållandevis nära hem också. Men hela resan har gått så bra så detta var bara en struntsak i samnanhanget.
    Tack för den här gången. Ner resor kommer det garanterat att bli. Vi har verkligen fått blodad tand..

Sverige igen!!

May 18, 2017 in Sweden ⋅ ☀️ 18 °C

Puttgarden, Bordershop, färja till Danmark, check!!
    Fortfarande kanonvarmt, 25 grader men minskande ju närmare Sverige vi kommer. Checkar on på Falsterbo resort. Sommarvärme och vackra vyer. Känns himla tokigt att åka mot sämre väder. Just nu ca 20 grader..Read more

Felkörningarnas kväll

May 16, 2017 in Germany ⋅ 🌙 15 °C

Hade ställt in GPS på Timmerdorfer strand några mil från Hamburg. Vägvisaren fick ett spel just före Hamburg vilket gjorde att vi hamnade i någon förort. Missade ett rödljus vilket höll på att kosta två personers liv vid ett övergångsställe 😲😲
    Kastade bort nästan en timme på att köra runt, runt. Fan också!! Trött och less hittade vi äntligen till Timmerdorfer strand, men inte till den ställplats vi sökte. Blev en parkeringsplats utanför en hockeylada. Skit samma😆

Kortkörning

May 16, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 26 °C

Värmen kom i en väldans fart här i Tyskland. 29 grader, i skuggan!!. Bilkörning nästan en omöjlighet. Vi lyckades ändå köra kring 15 mil i bilköer och vägarbeten. Checkade in på en camping nära vattnet. Kläckvärme..!!Read more

60 mil norröver

May 15, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 19 °C

Startade vår färd norrut och hemåt mitt på dagen. En kall dusch och sen in i bobilen. Färden gick sedan rakt igenom Frankrike, Belgien och in i Tyskland. Vi hittade en ställplats mitt i en förort till Aaschen. Vi parkerade långt efter mörkrets inbrott i regn vilket medförde att vi inte riktigt hade koll på var vi parkerade. Det visade sig att vi hamnat mitt i en park utanför en djurpark. Parken var gratis och öppen dygnet runt så Walther hade stora ögen när Maria kom tillbaka från morgonpromenaden och hade introducerat honom för Surukater och tvättbjörnar bland annat 😀Read more

Omaha beach

May 12, 2017 in France ⋅ ☁️ 15 °C

Då satte man äntligen ned kängan i sanden på Omaha Beach. Så otroligt ogreppbart vad som har ägt rum på denna flera km långa strand. Känslor av alla slag bubblar upp i kroppen på en.. så många unga män fick sätta livet till här. Vandrar runt på minneskyrkogården som amerikanarna skapat för de sina.Read more

Stenkast från Omaha Beach

May 11, 2017 in France ⋅ ⛅ 15 °C

Kustvägar är otroligt mysiga att köra då man kör igenom varje by på vägen. Tyvärr tar det minst tre gånger längre tid än att ta de större vägarna. Men vi hittade en mysig camping med fritt Wifi!! Det är inte vanligt här. Efter det på med vandringskängorna och utforska närområdet. Allt är så grönt och vackert. Samma landskap som England vilket vi nåda älskar.Read more