Spoiler: Båda sa "ja".

July 8, 2017 in Sweden ⋅ ⛅ 20 °C

Under lördagsförmiddagen njöt jag först av hotellfrukost (DN i pappersformat!) för att sedan strosa runt i Sigtunas vackra miljöer. Kändes som om att samtliga 10 000 invånare bodde i vackert målade och snirkliga gamla trähus med prunkande rosenrabatter. Jämför med Skövde och hemstaden vinner definitivt inte på att ställas jämtemot Sigtuna. Blev lite stressad över att inte hinna med samtliga supermysiga fik och caféer. Livet är hårt. Nästa gång jag kommer hit ska jag definitivt fika på Tant Brun, finare fik har jag knappast sett.

Men det var ju inte pga fiken som jag befann mig i Sigtuna utan ett bröllop skulle ju även det hinnas med. Och vilket bröllop! Började med vacker cermoni i Mariakyrkan i Sigtuna. Sedan bussades vi vidare till Steninge bruk. Rörande tal, god mat, trevligt sällskap och roliga lekar hanns med innan bussen avgick hem till Sigtuna 02.00. Några timmar med kurdisk ringdans klämde vi också in.

Är stolt över att känna så modiga och fina personer som Anna och Aziz och så glad över att de har funnit varandra.

Skål för paret Kristoffersson!