Josefine Lund

Joined July 2016Living in: Skövde, Sweden
  • Sep15

Första stegen

September 15, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 14 °C

Fick äntligen tummen ur och bestämde mig för att idag ska jag gå Billingeleden till Timmersdala. Har tänkt det i månader men man ska ju vara 1. Ledig och det ska 2. Vara hyfsat väder. Vid ca halv två messade pappa och undrade hur det gick. Jag ljög och sa att jag precis hade börjat vandra när jag egentligen stod hemma i hallen med ryggsäcken på ryggen, lite stressad över att fortfarande vara ute på leden när det blev mörkt... Första pausen blev vid Ryds grottor där det avnjöts kycklingbaugett, te och choklad.Read more

Örenäs

July 17, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 25 °C

Hade visst glömt att nämna för Mia och Martin att vi bodde VID ett slott, inte I ett slott. Men besvikelsen gick över rätt snabbt efter dopp i badtunna och några kilo färska räkor vid stranden. Förutom för Martin som tydligen tycker räkor är äckliga.

Rocky ger 5/5 hundben till semesteraktiviteterna bad i Öresund och springa som en galning i slottsparken.Read more

Redneckville

July 17, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 22 °C

Första stoppet görs ute i vildmarken då Josefine inte kan stänga kylväskor ordentligt. Vi spanade efter lokala rednecks men såg tyvärr inga.

Spoiler: Båda sa "ja".

July 8, 2017 in Sweden

Under lördagsförmiddagen njöt jag först av hotellfrukost (DN i pappersformat!) för att sedan strosa runt i Sigtunas vackra miljöer. Kändes som om att samtliga 10 000 invånare bodde i vackert målade och snirkliga gamla trähus med prunkande rosenrabatter. Jämför med Skövde och hemstaden vinner definitivt inte på att ställas jämtemot Sigtuna. Blev lite stressad över att inte hinna med samtliga supermysiga fik och caféer. Livet är hårt. Nästa gång jag kommer hit ska jag definitivt fika på Tant Brun, finare fik har jag knappast sett.

Men det var ju inte pga fiken som jag befann mig i Sigtuna utan ett bröllop skulle ju även det hinnas med. Och vilket bröllop! Började med vacker cermoni i Mariakyrkan i Sigtuna. Sedan bussades vi vidare till Steninge bruk. Rörande tal, god mat, trevligt sällskap och roliga lekar hanns med innan bussen avgick hem till Sigtuna 02.00. Några timmar med kurdisk ringdans klämde vi också in.

Är stolt över att känna så modiga och fina personer som Anna och Aziz och så glad över att de har funnit varandra.

Skål för paret Kristoffersson!

Gamla stan

July 8, 2017 in Sweden

Sveriges äldsta stad! Denna gång bär det inte av på någon långresa utan jag nöjer mig med två nätter i Sigtuna. Varför? För att Sigtuna blev en mötesplats mellan Skaraborg och Kurdistan nu när Anna och Aziz gifter sig såklart!

Har aldrig varit i, eller tänkt åka till, Sigtuna annars. Att det nog är en av de finaste städerna i Sverige kom som en bonus. Väl värt några timmar på tåg och buss även utan bröllop som extra lockbete.Read more

Nästan hemma

July 26, 2016 in Sweden

Även Sverige kan vara bra vackert ibland. Särskilt efter att man har åkt tåg sedan 07:10 på morgonen och upplevt förseningar på både tåg och färjor. De fullpackade tågen från Köpenhamn till Malmö kommer vi inte heller glömma i första taget.

En timme kvar nu av vår resa!

Vad gör man om man har en eftermiddag i Köln att spendera? Hängiver sig åt bådas favoritaktivitet: "gå i trappor högt upp". Tur att de flesta turistattraktioner ligger precis vid tågstationen förresten.

Colmar...2!

July 24, 2016 in France

Här får ni lite mer foton från Colmar. Det är en fransk stad känd för sin gamla stadskärna (det ser ut som massa pepparkakshus!) och find alsace-viner. Här har vi ätit gott, druckit godare och tagit ett hundratal foton. En båttur på Petit Venice gick ju inte heller att undvika.

P.s Vi åt på den restaurangen i kanalen. Superb fisk 👌Read more

Never miss updates of Josefine Lund with our app: