Lake Mburo

July 25, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 23 °C

Chickensticks on the road geproefd tijdens onze autorit van 4 uur... het was overweldigend hoeveel mannen het verkopen: ineens verschenen er 10 rond onze bus.. Wannes heeft ze afgewimpeld door te doen alsof hij ze niet zag 😜 (vond hij zeer moeilijk, hihi).

We hebben ook op de evenaar gestaan! Eindelijk geloofde Wannes mij, hèhè. Er was een experiment daar dat we hebben gevolgd: op het noordelijk halfrond draait het water namelijk clockwise en op het zuidelijk halfrond, anti-clockwise. Op de evenaar zelf ging het bloemetje (op het water) veel trager door de trechter. Mderdere foto's volgen zodra we onze gepro geïnstalleerd krijgen.

Op weg naar het Leopard Rest Camp hebben we offroad al verschillende dieren gespot, waaronder zebra's, waterbucks, eland, impala's, bushbuck, pumbas, een mangoest, een baviaan, velvet monkeys en een snaketrail! Dit was de eerste keer dat Wannes wilde dieren zag hier, dus hij kon zijn ogen niet geloven! Enthousiast voor elk beestje (en we waren nog niet eens in een park) 😀

Nadat we de tent hebben geïnstalleerd, hebben we een sundowner gedaan samen met Martin de guide en Benjamin. Dit was zeer leuk! Hier hebben we ook een hele groep dieren gespot, waaronder de eland (grootste antilope). Deze is zeer zeldzaam om te spotten, dus wij waren weer extra blij! In één oogopslag zagen we ook zebra's, impala's en pumba's rondlopen. Uiteindelijk na een stevige hike hebben we genoten van het uitzicht op de heuvel, de zonsondergang & ons drankje.
    Op de terugweg nog zebra's gespot die wat kwamen drinken in een klein poeltje, dat was zeer mooi. En dan dacht Emely dat ze een aapje had gespot in de boom, maar dat bleek een plastic zakje te zijn... we hebben ook een hele slinger van rode mieren gezien 😱
    Afgesloten met een heerlijk driegangenmenu en leuke verhalen van Ken.