• Day 6

Krabi

December 22, 2021 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

After busy Bangkok we're visiting less busy Krabi! It's a cute little town on the Pak Nam Krabi river. One side is the town and the other side is mangroves and limestone karst formations (the little spikes on photo 3). We visited the town one day and the second day went for a little adventure, to swim in hot springs, in an emerald pool and visit Wat Than Seua. This wat is famous for its Buddha status on top of a karst...only 1262 steps!

Après Bangkok on a visité Krabi qui est plus calme! C'est une petite ville très sympas sur la Pak Nam Krabi rivière. La ville est construite sur une rive et sur l'autre il y a juste la nature avec une majorité de mangroves et des formations karst (les sortes de montagnes sur la photo 3). On s'est baladé dans la ville le premier jour et le second on a fait une activité en dehors de la ville. On a nagé dans une sorte de cascade d'eau chaude, puis dans une piscine naturelle émeraude et enfin on a visité le Wat Than Seua. Ce Wat est connu pour son Bouddha en haut d'un karst. Seulement 1262 marches pour le voir!