DELHI-AMRITSAR

July 2, 2017 in India ⋅ 🌫 26 °C

Esmorzem a l'hotel amb massa poques hores de son al damunt i pugem a la furgoneta. Allà tenim un guia que ens parla en espanyol que ens orienta i ens ensenya la ciutat de Delhi.
    Comencem per la part antiga, construïda per Shah Jahan. Primer visitem la Jama Masjid una mesquita musulmana vermella amb marbre blanc i negre. En el seu moment era la més gran de la Índia i la tercera del món. És el primer cop que ens fan treure les sabates i no ens fa gens de gràcia, a més a més la mami i la mar s'han de tapar amb un vestit. Després fem un tour amb rickshaw per old Delhi: carrers estrets i bruts, amb gent treballant, moltes motos i bicis tocant el clàxon i mil cables penjant.
    A continuació el guia ens porta al memorial de Mahadma Gandhi i després a la casa on el van matar. Allà hi ha un interessant museu on ens expliquen amb més deteniment la vida de Gandhi. Després ens porten a un restaurant on dinem molt bé però ens fan la trama amb el compte. A continuació anem cap a l'estació de trens on agafem el tren cap a Amritsar que durarà 6h. Som els únics turistes extrangers en tot el tren i estació. Dins el tren ens tapem amb polars per no passar fred amb l'aire acondicionat, mengem 3 safates de menjar i ens morim de fàstic quan anem a pixar. És curiós perquè veiem els suburbis de les ciutats, els edifici i xabeles i la vida fora de la capital des d'una finestreta. Però sobretot aprofitem per dormir molt i recuperar-nos.
    Ens recullen a l'estació de Amritsar, la capital de la comunitat Sikh, on ens sorprèn la quantitat de gent que hi habita a les 11 de la nit, i ens porten a l'hotel. Primera nit que dormim més de 7 hores en un llit!