ÍNDIA

July 2017
Fent els somnis realitat. 2017. Read more

SORTIM DE BARCELONA

July 1, 2017 in India ⋅ 🌫 32 °C

Ens aixequem a la 1:30 de la matinada, agafem totes les maletes i anem cap a l'aeroport amb cotxe. Un cop a l'aeroport, facturem les maletes, passem els controls i anem directes cap a la porta d'embarc. Esperem més de mitja hora davant del mostrador per poder embarcar i finalment pugem a l'avió direcció Istambul. Com que estem molt cansats, la majoria ens posem a dormir però alguns miren pel·lícules. A mig viatge aproximadament ens porten l'esmorzar: un sandvitx de pernil i formatge, un pastís salat de formatge, un pastisset, un assortit de formatges i olives i un tros de pa. Arribem a istambul cap a les 10 del matí i ens esperen 10h fins pujar a l'avió que ens portarà a la Índia. Durant aquest temps, ens posem a dormir en unes butaques i donem un tomb per l'aeroport gegant, mig zombies perquè estem cansadíssims. De 1 a 5 anem al prime class lounge, on dinem d'un buffet i després ens asseiem en butaques i estem amb el mòbil. Allarguem l'estada fins a les 6 i passegem fins que l'Oriol troba la porta d'embarc. Allà fem alguns exercicis per despertar-nos i quan és l'hora pugem a l'avió. Estem asseguts separats i tots tenim veïns estranys: un home que només mira pel·lícules, una mare amb un bebè que plora i el pare dormint, un noi que ronca molt... Tots mirem una pel·lícula mentre ens porten el sopar (formatge amb curry i arròs i altres coses que no mengem) i després ens posem a dormir. Arribem a delhi a les 5 del matí , passem el control de e-Visa i recollim les maletes. A fora ens espera un noi de Tarannà que ens guia i ens porta amb una furgoneta fins a l'hotel. Allà fem el check-in, redistribuim les maletes ja que l'endemà agafem el tren i així no anem tant carregats. Hem dormit molt poc i hi ha tensió a l'ambient. Finalment ens posem a dormir tot i que només durant una hora perquè ens esperen a les 9 del matí per anar a visitar Delhi, la capital de la Índia.Read more

DELHI-AMRITSAR

July 2, 2017 in India ⋅ 🌫 26 °C

Esmorzem a l'hotel amb massa poques hores de son al damunt i pugem a la furgoneta. Allà tenim un guia que ens parla en espanyol que ens orienta i ens ensenya la ciutat de Delhi.
    Comencem per la part antiga, construïda per Shah Jahan. Primer visitem la Jama Masjid una mesquita musulmana vermella amb marbre blanc i negre. En el seu moment era la més gran de la Índia i la tercera del món. És el primer cop que ens fan treure les sabates i no ens fa gens de gràcia, a més a més la mami i la mar s'han de tapar amb un vestit. Després fem un tour amb rickshaw per old Delhi: carrers estrets i bruts, amb gent treballant, moltes motos i bicis tocant el clàxon i mil cables penjant.
    A continuació el guia ens porta al memorial de Mahadma Gandhi i després a la casa on el van matar. Allà hi ha un interessant museu on ens expliquen amb més deteniment la vida de Gandhi. Després ens porten a un restaurant on dinem molt bé però ens fan la trama amb el compte. A continuació anem cap a l'estació de trens on agafem el tren cap a Amritsar que durarà 6h. Som els únics turistes extrangers en tot el tren i estació. Dins el tren ens tapem amb polars per no passar fred amb l'aire acondicionat, mengem 3 safates de menjar i ens morim de fàstic quan anem a pixar. És curiós perquè veiem els suburbis de les ciutats, els edifici i xabeles i la vida fora de la capital des d'una finestreta. Però sobretot aprofitem per dormir molt i recuperar-nos.
    Ens recullen a l'estació de Amritsar, la capital de la comunitat Sikh, on ens sorprèn la quantitat de gent que hi habita a les 11 de la nit, i ens porten a l'hotel. Primera nit que dormim més de 7 hores en un llit!

AMRITSAR

July 3, 2017 in India ⋅ ⛅ 31 °C

Ens aixequem a les 8, esmorzem i un guia ens espera per portar-nos al temple daurat. És un temple on hi van els sikhs i altres religions a resar i on resta el llibre sagrat. Ha estat reconstruït diversos cops, però desde 1803 està decorat amb or i marbre blanc. A més unes cent mil persones van a alimentar-se del menjar sagrat. Ens sorprèn tota la cua per entrar a veure el llibre, famílies senceres descansant al terra, i tot el procés de neteja de la vaixella.
    Després visitem un jardí on van ser afusellats centenars de persones que protestaven Descobrim que si un noi demana per fer-se una foto amb una noia i aquesta accedeix ja significa alguna cosa. Tornem cap a l'hotel i descansem a la piscina. Dinem a un restaurant anomenat Yellow Chilli, molt bo en plena zona pija.
    Per la tarda, anem fins a la frontera amb Pakistan per veure un canvi de guàrdies. L'espectacle ve precedit d'una olejada de banderes per part de les noies, uns balls al so de la música actual índia i molts crits i càntics del públic. La calor i la quantitat de gent al llarg de les 2h es fa molt pesada. A Amritsar donem un tomb pel poble, observem els carrerons plens de vida, la gent passejant pel carrer i els botiguers intentant vendre en qualsevol moment. Sopem a l'hotel i anem a descansar.

AMRITSAR-BIKANER

July 4, 2017 in India ⋅ ⛅ 34 °C

A les 6 sona el despertador i a les 7 i poc sortim amb la furgoneta direcció Bikaner. Passem dels camps fèrtils del Punjab fins a la regió àrida del desert del Thar. Ens passem el viatge dormint, dinem a un restaurant en mig del no-res per molt bon preu i bona qualitat. Sortint, ens demanen fotos amb el cambrer. Continuem viatjant i dormint i cap a les 6 arribem a l'hotel Palau (The Laxmi Niwas Palace). Ens reben amb tovalloletes i una mena de tè fred, ens ensenyen el palau i les diverses habitacions i després ens refresquem a la piscina. Al Palau hi podem trobar la sala de menjar, la sala de billar, i una habitació d'un marahar que ara és una suite. Tots aquests racons decorats amb pells d'animals dissecats caçats per ells. Al pati hi ha un grup de músics hindús tocant i una noia ballant que acaba convidant la mar i la mami a ballar. També sopem a l'hotel un menú de platets petits i sortim rodolant cap al jardí per contemplar l'hotel tot il·luminat mentre l'aire calent ens acaricia el cos. Els pares van a descansar perquè ha estat un dia "intens".Read more

BIKANER

July 5, 2017 in India ⋅ ⛅ 37 °C

Bikaner és una de les ciutats menys conegudes de Rajasthan, tot i que té molt de patrimoni i temples. A les 7 ens llevem i esmorzem a la mateixa sala on vam sopar. A uns 30 km de Bikaner es troba el temple de les rates. Diu la llegenda que una noia es va suicidar per salvar la vida d'un nen i llavors es va reencarnar en rata. És per això que consideren les rates com a déus. Per sort, ens deixen entrar amb una mena de funda pels peus. El temple té 20000 rates vivint i només dues de blanques. Diuen que si en veus una de blanca tindràs sort. Les rates són alimentades i cuidades per la gent, i fins i tot es fan celebracions i casaments en aquest temple. El joan i la mami surten de seguida perquè no els fa gràcia, i els altres es queden una estona més, fan fotos, donen una volta d'esquerra a dreta per una sala estreta tot tocant la campaneta per donar bona sort i fins i tot veuen dos nuvis celebrant l'esdeveniment.
    Després visitem un fort construït amb sorra vermella anomenat Junagarh. Té moltes habitacions i raconets, també veiem els vehicles de transport d'aquella època i ens recorda bastant el nostre hotel.
    Al centre de Bikaner ens espera un guia que parla l'espanyol i ens ensenya els carrers de la ciutat, les diverses botigues petites i un mercat de fruita i verdura on comprem plàtans i mangos. Aquesta visita la fem amb tuc tuc i a peu sota un sol a ple migdia. També veiem una església molt colorida i ens aturem a un lloc de dolços. Finalment, visitem un lloc de comerç just que fan teles.
    De tornada a l'hotel ens refresquem a la piscina i dinem plàtans, patates i dolços. Cap a la tarda anem a veure un lloc on fan pintures en miniatures. Primer ens ensenyen com pinten i les diverses tècniques i després acabem comprant quadres per tothom!
    Sopem a un restaurant que ens ha recomanat el guia, sols, a bon preu i molt bo.

BIKANER-JAISALMER

July 6, 2017 in India ⋅ ⛅ 37 °C

Ens aixequem a les 7 i tenim un dia per endavant de viatge fins a Jaisalmer. A mesura que ens anem acostant, veiem que el clima es torna àrid i les cases més pobres. Veiem quasi tendes fetes amb canyes de bambú i teles i també molts llits escampats pels camins on la gent hi està descansant. Parem a Pokharan a veure una casa de Makharas. Passat el migdia entrem a la ciutat dorada que està damunt d'una muntanya.
    Arribem a l'hotel Tulip Desert Resort, ens banyem a la piscina i a les 17:30 tornem a estar a la furgoneta per anar a veure una posta de sol amb el fort de Jaisalmer il·luminat de dorat al Vyas Chhatri. Hi arribem massa aviat ja que rebutgem el guia que ens estava esperant. És un lloc d'incineració i crematori dels prínceps i conté els cenotafis reals. Després anem al restaurant Saffron que hem vist recomanat a la guia de Lonely Planet i mengem molt bé i a molt bon preu, acompanyats per música i un aire sec. A l'hotel ens banyem d'incògnit per no cridar l'atenció i anem a dormir nets i relaxats.

JAISALMER-KHURI

July 7, 2017 in India ⋅ ⛅ 35 °C

Jaisalmer va ser un punt estratègic durant la ruta de la seda entre l'Índia i l'Àsia Central. Avui en dia, els seus edificis són Patrimoni de la Humanitat. El despertador sona a les 7 i ens dutxem, però ens adonem que ens hem aixecat una hora abans així que tornem a dormir. El despertador de l'Oriol no sona i ens llevem tard.
    A Jaisalmer ens espera un guia que parla espanyol i amb molta quantitat. Primer visitem el llac artificial amb unes construccions per a les incineracions i veiem com construeixen un pantalà fet de canyes de bambú i cordes. Ell ens explica que hi ha 18 idiomes oficials a la Índia però molts dialectes. Que hi ha 7 religions que conviuen sense conflictes i moltes altres coses. Seguidament ens porten a la ciutat i veiem els carrers, les botigues i els edificis amb els seus decorats. El joan, l'Oriol i la mami es compren pantalons amples llargs per no passar tanta calor. Veiem un carrer decorat amb guirnaldes plata i un dibuix de Ganisha que ens indica que hi ha hagut una boda. Després anem a dinar a un restaurant vegetarià que ens recomana el guia, també molt bo i molt barat. Es deia Natraj. Sortint del restaurant, la mami va comprar uns bols plata per servir el menjar.
    Després anem cap al resort al poble de Khuri on ens reben amb una ampolla d'aigua freda. Cap a les 17:30 agafem els camells i fem un passeig tot pujant les dunes. Veiem com les noies treien l'aigua dels pous i la porten al poble amb recipients. Els camells també beuen aigua i finalment seguim el camí. A dalt de les dunes, observem com el sol va decaient. Tornem amb els camells, ens reben amb un aperitiu i música i sopem de buffet hindú. Després col·loquen unes lliteres al pati i dormim la família a fora amb un vent molt agradable. Els altres turistes (uns irlandesos i uns francesos) van a dormir al desert.

KHURI-JODHPUR

July 8, 2017 in India

El sol ens enlluerna la cara però no ens fa despertar a tots. Quan ens aixequem a les 7:30, l'esmorzar ens espera a taula. Recollim les coses i posem rumb cap a Jodhpur. Desfem el camí fins a Pokharan, on comprem plàtans altre cop. Parem a un hotel per refrescar-nos i el Joan ens anuncia que ha entrat a Enginyeria Informàtica. Dinem a la furgoneta i després visitem un memorial que fa un Majhara fa al seu pare i després un fort gegant amb temples i unes vistes increïbles de la ciutat blava.
    Ens dirgim a l'hotel Pal Haveli, una antiga casa dels Majharas amb un pati preciós i unes habitacions brutals. Ens dutxem i sortim a fer una volta pel mercat. Només comprem una bossa i uns pantalons per la Mar. Sopem al restaurant del Haveli amb gran quantitat i una mica de picant.

JODHPUR-UDAIPUR

July 9, 2017 in India ⋅ ⛅ 34 °C

Ens aixequem d'hora ja que ens esperen bastantes hores de viatge. Parem a una botiga de tèxtils, bosses i mocadors. Després d'una hora aproximadament, comprem dos vestits per la mami, bolsos per a les tietes, bosses de tela i una camisa a mida taronja pel papi. Unes hores més tard ens aturem a un restaurant de carretera a dinar. A la tarda, anem a veure un dels majors temples jainistes. La religió jainista es basa en conquerir els enemics que portem a dins com són l'enveja, l'odi, la gelosia.. Un cop es conquereixen, s'arriba a un estat de Nirvana. Hi ha 5 manaments com a fonament: primer, tots els animals tenen la mateixa importància i per tant no podrem matar ningú. Segon, L'edifici està construït amb marbre blanc i té molts detalls al seu interior. Un cop a la furgoneta, de camí cap a Udaipur comprem uns brandys, uns penjolls negres que donen bona sort i tots els camions porten. Quan arribem a l'hotel palau impressionant, pugem a la terrassa a veure la posta de sol i les precioses vistes. Ens banyem a la piscina del nostre pis i sopem a l'hotel. Veiem com fan els Naans al forn de fang i ens encanten els Cheese Naan que mengem. A l'acabar el sopar ens porten un bol amb tè, amb el qual sorgeix el dilema si és tè per beure o per netejar-se les mans. La mami i la mar no dubten a posar les mans, en canvi el papi i el joan comencen a beure. Més tard la mami també beu. l'Oriol no es mulla i no fa res, ja que al haver ficat les mans al té troba que es una marranada. Finalment arriba la cambrera i diu que era per netejar-se les mans. Riem tots i el joan s'ha acabat el bol. A la nit, el joan i l'Oriol van al gimnàs i piscina.Read more

UDAIPUR

July 10, 2017 in India ⋅ ⛅ 30 °C

El joan i la Mar s'aixequen a les 7 del matí per anar al gimnàs. L'Oriol, la mami i el papi s'aixequen una hora més tard. L'oriol aprofita el primer quart d'hora per anar a fer un intens d'exercici. A les 8.30 es troben esmorzant. Un esmorzar ben complet, sobretot amb menjars occidentals.Tot està molt bo però mengem molt ràpid ja que hem quedat a les nou amb el Kamal.
    Ell ens porta a comprar billets per visitar el city palace i fer un petit boad ride.
    El boad ride és una timada ja que és una barca per a turistes a 5km que et donen un tomet per el llac. A més com que és oficial, és molt més car que qualsevol altre embarcació de la competència.
    Aquell petit vaixell ens deixa al Jagmandir Palace, un palau ben cuidat amb uns bonics jardins amb la única gràcia que estava a mig del llac.
    Després d'un quart d'hora, quan ja tenim el palauet vist tornem amb la mateixa barca que hem anat. La barca ens deixa al moll del City Palace, un palau enorme que era el palau que van fer els Maharaja quan van canviar la capital de la regió de Chitorgarh a Udaipur ja que el Majaraha Singh es va casar amb una noia mongola d'una familia molt rica. Van decidir fer un palau més gran que el de Chitorgarh fent del palau de Udaipur. El palau és enorme i com que estem molt cansats, ens saltem molts punts del palau. Aquest palau està ple de vidres tintats.
    Quan acabem de veure el palau, anem a la botiga de roba de la sortida del palau, on trobem una botiga de roba, en la qual el papi es fa fer una camisa personalitzada de color blau amb escuts grocs.
    Anem a dinar en un restaurant bastant hippie que es diu Mewards of Mewar, ens asseiem a terra i demanem poques coses per un preu bastant econòmic. El restaurant és bastant bo i hi estem molt a gust allà.
    Anem a passejar a uns jardins molt bonics en els quals veiem indis disfrutant de la tarda. Després anem a l'hotel i ens estem a la piscina fins a les 7.
    Aleshores, anem al restaurant del costat de l'hotel on mengem uns nans increïbles.