Paris

August 13, 2019 in France ⋅ ☁️ 17 °C

I dag har vi åkt mellan Europas två mest trafikerade tågstationer, Hamburg hbf och Paris Gare du Nord, mer än 550.000 passerar Hamburg hbf varje dag. Första delsträckan till Köln på fyra timmar, inga platsbiljetter, lätt kaotisk ombordstigning, men vi hade tur och fick platser vid ett bord för fyra.

Känns som att man börjar komma in i det här livet nu. Man sitter och pratar, tittar på landskapet som rusar förbi, läser, kollar på paddan, käkar godis, spelar wordfeud... och rätt som det är har det gått fyra timmar!

Tågbyte i Köln till snabbtåg med reserverade platser i 1:a klass, vilket lyft! Sköna stolar, laddmöjlighet och wi-fi 👍
    Framme i Paris vid 16-tiden. Expresstunnelbana till hotellet, (förutom metron finns en snabbare tvåvåningstunnelbana, RER som inte stannar vid alla stationer och är mycket snabbare).

Så nu har vi positionerat oss nära Gare du Lyon, där vi ska kliva på tåget i morgon.
    Vi har checkat in på Terminus Lyon, tittat på det som finns kvar av Notre Dame,
    promenerat utefter Seines stränder och ätit en god middag. Idag Paris, i morgon Barcelona 😊.