La Rochelle

August 24, 2019 in France ⋅ ☁️ 24 °C

Framme i La Rochelle efter 2t40m med tåg från Bordeaux. En lägenhet som ligger precis vid hamnen är bokad. Tyvärr inte incheckning förrän kl. 17. Vi skrev och frågade om vi kunde få komma in tidigare, men ingen respons. Vi satt på en uteservering och väntade i 3 timmar, fortfarande inget svar... Hmm, konstigt... 6000 betalt i förskott... ringer booking.com som söker lägenhetsinnehavaren.

Då kommer en man och kvinna ut från porten, det visar sig vara de vi söker, Ghislaine Fontaine och Daniel Merieau. De hade inte fått någon information alls från booking.com om bokningen. Efter en massa försök att reda ut vad som hänt gick vi de tre väldigt smala, väldigt branta trapporna upp till lägenheten. Den är otroligt fin och ägarna är så stolta över den! De ville berätta om alla detaljer, varje knapp skulle gås igenom, instruktioner hur man fäller upp torkställningen fick vi 2 gånger... osv. Incheckningen tog 2 timmar! 5000 SEK i deposition, i kontanter!

De är rädda om sin lägenhet. På plussidan är att här finns verkligen allt, utom vatten! Det glömde de sätta på och eftersom de inte trodde att de skulle komma några gäster, hade de täckt sängarna med plast, en säng var inte bäddad och reservtoarullarna var naturligtvis överdragna med ett skyddande plastfodral, så det inte skulle damma på dem.
    När vi kom tillbaka efter kvällsrundan var allt fixat och nu hade vi vatten också 😊

La Rochelle är helt fantastiskt! Bästa stoppet hittills, förutom bröllopet förstås!