Fort Boyard

August 24, 2019 in France ⋅ ⛅ 31 °C

Janne och jag var ju och handlade lite på marknaden i morse. Då var vi nästan först där. När Carin och jag kom tillbaka var kommersen i full gång, fullt med folk överallt!!

Vi handlade lite skinka, melon och bröd. När vi kom hem hade Janne och Mari precis kommit tillbaka från sin stadsrunda. Janne och jag tog ett dopp i Atlanten, härligt! Sen delade vi på vår inköpta lunch, förstärkt med ost som J&M hade köpt och så tog vi räkorna och avokadon också. Det blev en kanonlunch!

Efter en kort siesta gick Carin och jag ner till hamnen och tog en båt till Fort Boyard och Ile-d’Aix.
    Under tiden hade Janne och Mari rekat skaldjursrestauranger. Så det var bara att kasta sig ut i vimlet igen. Det är mycket folk här, svårt att hitta bord, men dom hade gjort en bra research och hittat Kadoura, en skaldjursrestaurang precis vid vattnet med solnedgång och allt.

Det känns som att det är svårt att toppa de här dagarna i La Rochelle. Här finns allt!
    Men man vet ju aldrig 😉. I morgon Nantes två nätter. Sedan drar vi österut förbi Paris några mil till Champagne-distriktet.