Kjøpesenter

February 2, 2015 in Brazil ⋅ ⛅ 26 °C

Hat en utrolig kjek første dag sammen med min første host og hans venn :) kjempe snille og vennlige folk!! Anbefaler absolutt å prøve ut couchsurfing. Siden det regnet og været ikke var så bra så ble det sushi og kino :) noe som passet meg perfekt! Vi tokk buss til en kjøpesenter og selve bus turen er noe helt annet en hva man er vandt i Norge, for det første så går bussene når de vil, de følger ingen tids plan så her så må man bare satse på at busen kommer. Jobber man så må man dra to timer før får å ikke komme for sen. For det andre så blir bussen kjempe fulle etter en vis tid. Det skjedde litt action også, på terminalen vi gikk av på for å ta en annen bus så begynte to bussjåfører å krangle og den ene hadde pistol, politiet var tilstede så ingen ble skadet heldigvis. Dette skal da være noe som ikke er uvant i Rio. Slike episoder skjer helle tiden desverre. Men utenom det så er Rio noe av det fineste jeg har sett, og da tenker jeg ikke bare på plassen men på meneskene å. Her så snakker folk med hverandre sånn helt ut av det blå får å starte en samtale. Man kan sette seg inn i en taxi og prate med sjåføren som om man hadde kjent han eller hun lenge, folk her er så vennlige. Er bare meget fornøyd med livet akkurat nå :DRead more