Satellite
Show on map
  • Day 8

    Mangueira "Samba kveld"

    February 7, 2015 in Brazil ⋅ ⛅ 24 °C

    Da vi hadde kommet hjem igjen bestemte jeg meg får at jeg ville se om jeg kunne gå på en samba show. Fant en god side som hadde transport pluss inngangs billett inkludert for bare 200 kr. Noe som passet meg veldig bra siden det er farlig å gå ut alene. Fikk med meg sebastian heldigvis (chilenaren/kanadieren jeg møte på torsdagen). Ble hentet Kl 23, på bilen møte jeg sebastian og en ny jente fra California. Da vi var fremme så var det kaos overalt, masse biler og folk. Ventet i en halv time for å komme inn, men var absolutt verdt det, for herregud for en kveld. Er en av de beste kvelden jeg har hat. Showet var spektakulært og musikken var utrolig fangene. Folk danset og hadde det bare gøy. Er så glad jeg fikk sett og vært med på det jeg mener er noe av det kuleste jeg har vært med på. Fikk virkelig sett en minimal del av hvordan selve karnevalet her i Brasil er. Så selve karnevalet er noe jeg absolutt må komme tilbake å få med meg. Etter at det var ferdig ble vi kjørt tilbake, har aldri hat så vondt i beina som jeg hadde den kvelden ?

    Denne plassen er da en av Brasils favoritt samba skole, er kjent for sin tradisjon, en meget sterk og lojal støtte fellesskapet og den beste samba hall. Det vant den første samba parade av Sambadrome og har alltid blitt rangert svært høy år etter år siden da, for sin konsistens og stor ytelse. Fra fantastiske muser, fantastisk trekk, glimrende musikk, fremragende kostymer til gode dansere. I dag anses det mye mer en en samba-skole men en ekte brasiliansk institusjon!
    Read more