Uydu
Haritada göster
  • Gün 30

    Salcantaya

    1 Mart 2015, Peru ⋅ ☀️ 29 °C

    I dag våknet vi Kl 05:00, vi ble hentet av guideen vår halv 6. I dag begynner vår 4 dags tur til Machu Picchu. Vi ble kjørt bort til en plass som het " ", det tok tre timer. Der fikk vi en veldig god frokost. Etter det var det en time med kjøring igjen til plassen vi skule begynne å gå fra. Da vi var fremme så ble det et måltid til, her så spiser man middag ganske tidlig. Altså det ble middag Kl 11, vi var stapp mett etter å ha spist siden vi spiste frokost Kl 8 :p. Vi begynte å gå Kl 12, Vi brukte 50 min på å gå til første pause stopp som var "salkantaypampa " med 3922 moh. Tiden vi brukte var bra ifølge guiden vår Migel. Han sa man bruker vanligvis 1 time så vi var 10 min før. Etter en 5 min pause var det å gå videre opp til neste pause stopp som var 1 time unna. Neste stopp var "suyroqoch" med 4480 moh. Utrolig slitsomt å gå oppover helle veien, beina skalv og svetten bare rant men meg og Mari var så flinke at vi klarte å komme til toppen med å bruke 2 og en halv time. Man bruker vanligvis 3 timer på å komme seg til toppen, så vi var kjempe stolte av oss selv som var en halv time før. "Abra salkantay" het toppen med 4630 moh. Så deilig følelse å komme til toppen, følte meg så stolt siden dette er det tøffeste jeg noen gang har gjort ?.Okumaya devam et