Hahei - Cathedral Cove

March 22, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ 30 °C

Na een heerlijk zonnig ontbijtje op ons terras steigen we weer in de auto. We rijden richting Hahei, een klein stadje aan de kust hier niet ver vandaan. Hier is ook het startpunt van prachtige wandelroute langs de steile kust naar de Cathedral Cove. Onderweg fantastische uitzichtspunten over de zee en de vele kleine eilandjes. Het pad is met stukken erg steil, maar in iets meer als een uur hebben we ons doel bereikt. Het is een verborgen baai met een bogenvormige rotsdoorgang, een begeerd punt voor de toeristen en dat is te zien ook. We blijven een poosje aan het strand en schieten vele mooie foto’s van de kalkstenen kustlijn, de rotsen in de zee en een kleine waterval. Op de terugweg lopen we nog naar een klein strandje in een andere baai waar het niet to vol is. Hier blijven we nog nog een poosje en ik maak nog ee heerlijke duik in het blauwe water. Dik 5 uur zijn we weer terug bij de auto en rijden verder naar Cook’s beach. Vanaf een uitzichtspunt op de rots heeft men een goed uitzicht op de baai waar kapitein Cook in 1769 aan land gekomen is. In het 19e jh hebben hier vele schepen aangelegd, en één daarvan is gezonken tijdens een storm. Blijkbaar kan men de resten bij laag water uit de lucht nog zien. Tot slot rijden we nog naar het Hot Water Beach. Daar kan je bij eb (2 uur ervoor tot 2 uur erna) met een spade een gat graven en daarmee je eigen warmwaterpool maken. Hete waterbronnen diep in de grond maken dit mogelijk. Aangezien het al laat in de middag is en fris, graven we niet zelf maar springen in een gat wat door anderen gegraven is… lekker makkelijk ;0) En inderdaad, het water is warm en als je je tenen er diep insteekt is het zelfs heet. Als we teruglopen naar de auto merken we hoe warm/heet het zand op bepaalde plekken is, vreemde ervaring. We halen nog Fish & Chips op de nagelegen camping, zoeken een bankje op aan het strand en genieten de zonsondergang.Read more