Laatste etappe op het noord eiland

March 27, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Tot Wellington zijn het geen 2 uur meer, dus nemen we ons de tijd om 3 stops te maken aan de zee. In de namiddag inchecken in een backpacker hostel midden in de stad. Het is echt groot, heeft 7 etagen meerbedkamers en wij worden naar de 8e etage verwezen, die wederom door de wat ouderen bewoond wordt ;0) We hebben een fantastisch uitzicht over de stad, maar aangezien het weer omgeslagen is helaas grijs en grauw. Aangezien ze geen parkeerplaats beschikbaar hebben, brengen we de auto naar een parkeerplaats buiten de stad. Op de terugweg merken we dat er een flinke bries opgestoken is, maar dat schijnt hier vaak het geval te zijn. In een half uurtje zijn we echter weer al terug bij ons hostel, lekker uitgewaaid ;0) Het is duidelijker koeler vandaag, en aangezien het ook nog miezert, besluiten we vandaag verder niks meer buiten te ondernemen. In plaats daarvan zetten we ons in de grote ontvangsthal met zijn grote houten tafels en banken. Alleen daar is kostenloze wifi maar ook veel te zien. Tegen half 6 komen blijkbaar de intercity bussen aan, die de vele backpackers aflevert. Wow, wat een hoop met mensen ineens, en allemaal moeten ze inchecken! Dat duurt eventjes.
    Ons hostel heeft een eigen cafe in de kelder met goedkoop bier en eten. Dat proberen we gelijk maar uit vanavond. De hele atmosfeer hier in huis… Jana voelt zich weer helemaal terug in haar studentijd :))