• Day 49

Melbourne Golden Heritage Trail I

April 28, 2017 in Australia ⋅ ☁️ 16 °C

Ons hotel bevindt zich precies aan de Victoria Market, dat met over 600 kramen één van de grootste openluchtmarkten op het zuidelijk halfrond is. In Melbourne is het een instituut waar al meer dan 130 jaar handel wordt gedreven. Er is een hal met vele vis- en vleeskramen, één met kaas, bakwaren en eetkramen uit de hele wereld, een groente en fruit hal en een groot terrein met van alles en nog wat (kleding, souvenirs en frutsels alleraard). Genoeg keuze om ons ontbijt samen te stellen, maar bij zoveel lekkers valt kiezen niet mee ;-)

We gaan bij de toeristeninfo voorbij, en de zeer vriendelijk dame geeft ons vele goede tips. We begeven ons op de Golden Heritage Trail door de stad, die aan de historische gebouwen voorbij gaat zoals b.v. enige oude bankgebouwen. Daar loont het zich een blik achter de enorme fassaden te nemen. Er zijn ook nog vele oude arcaden behouden gebleven, die door de stad nieuw leven ingeblazen zijn...