• Day 1

Censuur en Reisplannen

May 28, 2015 in China ⋅ ⛅ 30 °C

We zijn in China en dat weten we. Alles wat ook maar iets te maken heeft met Facebook en Google kun je hier niet ontvangen. Een maandje zonder FB, dat is relaxt, maar een maandje zonder Google...(Gmail, Maps, Translate, en dus ook alle websites en apps met Google Maps en Google translate werken dus niet of half...). Ook onze favoriet Booking.com maakt gebruik van Google Maps om te laten zien waar een hostel ligt, en werkt dus niet, zucht. Op onze blog staat ook een wereldkaart met vlaggetjes waar we geweest zijn, je raad het al, dit werkt via Google Maps en is dus niet beschikbaar...
    Microsoft is nog wel in de gratie, dus we zijn maar overgestapt naar Bing, maar dat werkt toch net iets minder lekker...

Update over de reisplannen:
    Tibet, Nepal en India gaan we helaas schrappen, vanwege de aardbevingen en het negatieve reisadvies naar Nepal. We hebben nu besloten om langer in China te blijven (+/- 6/7 weken) en dan via Hong Kong naar Zuid Oost Azie te vliegen, waarschijnlijk eerst naar Myanmar, maar dit is deels afhankelijk van de prijzen van vliegtickets :)